השנים החולפות והגיל העולה מעמידות את האוכלוסייה האנושית מול מציאויות מורכבות. אנשים שהיו פעילים וחזקים וניהלו ביד רמה את החיים שלהם ואת המשפחה כולה מזקינים ומאבדים את האנרגיות שהיו להם. עם הזמן הם עשויים לחוות קשיים שונים ולהזדקק לעזרת הילדים שלהם. התחושה היא לא פשוטה. התפקידים כביכול מתחלפים וההורה הבריא והחזק הופך להיות תלותי בילדיו.

חשוב לדעת כי אנשים המטפלים בהורה סיעודי זכאים ליהנות מתו נכה כאשר זה יקל עליהם את הטיפול בהורה כולל הסעה שלו לכל מקום אליו הוא צריך להגיע. אם זה לקופת החולים ואם זה לקניות.

הורה סיעודי – הגדרה

אז לא כל הורה מבוגר הזקוק לעזרה מקבל את ההגדרה – סיעודי. כלומר, על מנת לקבל תו נכה יש להציג ירידה במספר תפקודים כדי להיכנס להגדרה – סיעודי. 

הירידה בתפקוד אמורה להיות בשלוש פעולות מתוך ששת הפעולות הבאות:

אכילה, רחצה, הליכה, לבישה ופשיטת בגדים, שכיבה וקימה, שליטה על הסוגרים.

אדם שעומד בקריטריונים ומוגדר 'סיעודי' זכאי לקבל תו נכה מטעם אגף התנועה כאשר על בעל הרכב להוכיח כי הוא אכן משמש לצורך הסעתו של האדם הנכה.

מה עושים במקרה של דחיית הבקשה להורה סיעודי?

הביטוח הלאומי לא ממהר לאשר לכל קשיש את ההגדרה 'סיעוד'. אנשים מוצאים את עצמם לא פעם מתמודדים עם קשיים שונים מול ההורים המתבגרים כאשר דווקא הביטוח הלאומי מתנגד להעניק את הסיוע הנדרש. אז תמיד אפשר להגיש ערעור ולבקש לדון שוב בבקשה.

במקרים אשר בהם הערעור אף הוא נדחה, זה עדיין לא יהיה סוף פסוק ויהיה עדיין מה לעשות.

במקרים כאלה חשוב להיוועץ באנשים מנוסים שמכירים את המערכות מקרוב על מנת שאלו יסייעו למשפחה בכל הפרוצדורה המורכבת הזו. 

הערעור על הערעור לא מחייב את השתתפות בני המשפחה והיא יכולה להתקיים גם בלעדיהם.

יש מצבים אשר בהם הכתובת הנכונה תהיה דווקא בית הדין לעבודה.

חשוב להבין כי ההגדרה משנה מאוד את אפשרויות הסיוע והטיפול בקשיש כך שבהחלט כדאי להשקיע ולחתור בכיוון, במקרה שאכן המצב של ההורה מצדיק זאת.

כתיבת תגובה