הורים המגדלים ילד נכה או בני משפחה שנוהגים להסיע את בן המשפחה הנכה זכאים ליהנות מתו נכה. תו הנכה הוא בעצם זכאות להנות מהנחות שונות באגרות הרישוי ואפילו מפטור מלא כמו גם מהנחות בתשלומי הטסט ועוד. יש דרגות שונות וסוגים שונים של תווי נכה כאשר יש הבדל בין נכה המתנייד בכיסא גלגלים לבין שאר הנכויות.

חשוב לדעת כי גם אם בן המשפחה חוסה בפועל במוסד, עדיין ייתכן ולהורה או לקרוב המשפחה שמסיע אותו מידי פעם ברכבו, תהיה הזכאות ליהנות מתו נכה.

אך כדי שזה אכן יקרה, חשוב לבדוק את ההגדרה של בן המשפחה הנכה כמו גם את השימוש שהוא עושה ברכב.

תו נכה – למה זה חשוב?

כאשר אתם אמורים להסיע את בן המשפחה הנכה, ולא משנה מה היעד שלכם, ברגע שאתם לא חייבים לחפש מקום חניה מרוחק ויש לכם את הזכאות להחנות בכל חניה המיועדת לנכים, אתם למעשה מקלים על הנכה. הוא לא יצטרך לצעוד רגלית עד ליעד. במדינת ישראל זה לא דבר מובן מאליו. כולנו מכירים את מצוקות החניה בישראל כאשר כמעט ואין עיר אשר בה יש מקומות חניה מיותרים.

מעבר להטבה הזו של החניה יש גם את האפשרות ליהנות מהנחות שונות בתשלומי הרכב השונים כמו אגרות רישוי, טסטים וכן הלאה.

חשוב לציין כי לעיתים הנכה יעשה שימוש בשני כלי רכב והזכאות תוכל להינתן לשניהם.

עוזרים לכם לממש זכויות

הבנתם כמה יעיל יכול להיות עבורכם תו הנכה. הבעיה היא שלא תמיד זה קל כל כך לממש את הזכות ולקבל את התו המיוחל. כל דבר כזה דורש פרוצדורה מורכבת של אבחונים מסודרים, הגשת מסמכים והוכחות מהוכחות שונות בדבר מצבו הרפואי המדויק של הנכה ודרגת הזכאות שלו עם אחוזי הנכות בביטוח הלאומי.

אז בדיוק לשם כך יש לכם את השירות שלנו של מימוש זכויות. אנחנו מציעים את כל העזרה ואת הליווי המקצועי לאורך כל התהליך על מנת שתוכלו גם אתם ליהנות מתו נכה שמגיע לכם ביושר על פי חוק.

כתיבת תגובה