פרקינסון היא מחלה שבשלבים מתקדמים שלה יכולה להגביל מאוד את זה שסובל ממנה. רעד במקומות שונים בגוף, חוסר יכולת להתייצב ובכלל, קושי בכל פעולה שהיא. חולה פרקינסון לא יוכל לנהוג כשהמחלה נותנת את אותותיה המתקדמים אבל אם יש לכם הורה או כל אחד אחר קרוב, יהיה קשה לכם לנייד אותו ממקום למקום בעיקר יהיה קשה לו להגיע פיזית בהליכה ליעד. בדיוק בשביל זה יש תג נכה חולה פרקינסון, תג שמאפשר לחנות בחניות שמיועדות לנכים ומוגבלים והוא מאפשר להגיע כמה שיותר קרוב לאן שצריך. כל מה שצריך זה לבקש את התג, להגיש את הטפסים הרלוונטיים ולקבל.

סוגים שונים של תג נכה

תג נכה חולה פרקינסון משויך לסוג מסוים של תגי נכים. יש כמה סוגים וכל אחד מהם הוא שונה בסימניו, וכל תג אמור להעיד על הצרכים של המוגבל. תג נכה רגיל הוא עם משולש ירוק בתוכו ותג נכה של מי שצריך כיסא גלגלים יהיה עם מלבן כחול, ואם מדובר על נכה של משרד הבטחון שמתנייד על כיסא גלגלים, הוא יהיה עם מלבן כחול.

חשוב להבין מהו תג נכה חולה פרקינסון כשמבקשים אותו כדי לקבל את מלוא הזכויות הרלוונטיות. לכל תג יש את הזכויות שלו וחשוב שגם הנכה או מי שנוהג בשבילו יידע מה רלוונטי כמו נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית וכדומה.

יתרונות תג נכה

תג נכה חולה פרקינסון כמו תג נכה למוגבלים מסיבות אחרות טומן בחובו יתרונות שונים וכאמור, צריך לברר מהן הזכויות הרלוונטיות. כך לדוגמא יש רשויות מקומיות שמאפשרות עם תג נכה לחנות בחניות כחול לבן, יש את חניות הנכים המוכרות שאפשר לחנות בהן, יש חניונים מוסדרים שנותנים הנחה ויש הטבות נוספות כמו הנחה בתשלום אגרת הרישוי ואחרות.

מה שבטוח הוא שמי שסובל מפרקינסון כמו גם מכל מגבלה אחרת יכול לחיות בצורה נוחה יותר וקלה יותר וגם מי שמנייד אותו ומטפל בו לא צריך להתאמץ. תג נכה חולה פרקינסון הוא אחד מכמה הטבות ואמצעי סיוע שיש לנכים וכדאי להשתמש בו.

כתיבת תגובה