תו נכה לחנייה

תג נכה מוענק לאנשים בעלי מוגבלות כתוצאה ממחלות שונות שמשפיעות לרעה ופוגעות ביכולות שלהם לניידות. בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, אחוזי נכות ותג נכות אינם מוענקים לנכי רגליים בלבד, אלא לכל האנשים שסובלים ממחלות שונות שפוגעות בניידות שלהם, ושמקשים עליהם ישירות או בעקיפין הליכה ותנועה, ושיכולות לדרדר את המצב שלהם. מדובר על מחלות שפוגעות באיברים השונים בגוף, גם אם הפגיעה משפיעה בעקיפין על התנועה כמו למשל מחלות עצבים. מבין המחלות שיכולות לגרום לפגיעה אפשר להזכיר מחלות דם, סוכרת, אוטיזם, תסמונת דאון, מחלות אונקולוגיות, עיוורון, מחלות קרדיולוגיות, ועוד.

הנכה לא צריך להיות בהכרח מוכר על ידי הביטוח הלאומי אן משרדים אחרים כדי להיות זכאי לתו, ומספיק להגיש בקשה לקבלת תג למשרד הרישוי עם צירוף המסמכים המתאימים לבקשה.

תו נכה לחולה אונקולוגי

מחלות אונקולוגיות הן בעצם מחלות סרטן.  סרטן היא מחלה שפוגעת בתאי הגוף, שהם אבני הבניין המרכיבות את הרקמות. מרבית התאים בגופנו מתחדשים באמצעות חלוקה המתרחשת באופן מסודר ומבוקר, אולם במקרים מסוימים ממשיכים התאים להתחלק ללא צורך, וכתוצאה מכך נוצר גוש תאים הקרוי גידול. ישנם גידולים שפירים וישנם גידולים ממאירים. גידולים ממאירים מתפשטים לכל הגוף ופוגעים בתפקוד שלו. כיוון שסרטן פוגע בתפקוד הגוף, וכיוון שהחולה נחלש, ויכולת התנועה שלו נפגמת משמעותית הוא יכול במקרים רבים לקבל תג נכות. תג נכות יתקבל אם מוכיחים לרשויות שהאדם לא יכול ללכת או להסתובב ללא רכב בגלל קושי שמציבה המחלה, וגם שהתנועה ללא הרכב עלולה להחמיר את מצבו. התג יסייע לחולה בנסיעותיו השונות למטרות ההבראה וגם כן לביצוע המטלות היומיומיות. למרות שסרטן לא תמיד יפגע ישירות בתפקוד הרגליים, הוא יקשה על החולה בפעמים רבות בעת הליכה או תנועה, כיוון שהגוף נחלש כתוצאה מהסרטן עצמו, או כתוצאה מהטיפולים שהחולה עלול להיחשף אליהם כמו טיפולים כימותרפיים, או הקרנות.

כדי להשיג את התג על החולה או בני משפחתו לשלוח בקשה לתו חנייה לנכה למשרד הרישוי, עם כל הדוחות הרפואיים שמסבירים את המצב הבריאותי של החולה, שיבחנו על ידי וועדה רפואית מיוחדת.

כתיבת תגובה