מרבית האנשים אשר נמצאים זכאים לקבלת תג נכה יהיו צריכים לחדש אותו בהתאם לקבוע בחוק. כלומר, מדי פעם יהיה עליהם לגשת לביטוח הלאומי ולהגיש בקשה להארכת תוקף התג שלהם. מדובר בתהליך מובן כאשר מדובר בתגים שהוענקו באופן זמני, למשל אנשים שנמצאים בתהליכי שיקום שעתידים להיגמר, אך מה עושים אנשים שצריכים את התג לאורך כל החיים? האם הם יצטרכו לזכור לחדש אותו באופן קבוע?

תנו לנו להרגיע אתכם.

תג נכה לצמיתות – יש דבר כזה

אכן יש אפשרות שתחסוך מכם את הצורך לחדש את התג שלכם: אפשרות של תג נכה לצמיתות. התג הזה מתחדש בצורה אוטומטית במערכות של הביטוח הלאומי בכל כמה שנים, כך שתוכלו להנפיק אותו פעם אחת בלבד ופשוט להשתמש בו באופן חופשי לאורך כל חייכם.

אילו אנשים זכאים לקבלת תג נכה לצמיתות?

הגופים הממשלתיים מציב מספר קריטריונים שעל כל מבקש בקשה לעמוד בהם בכדי שהם יוכלו להנפיק תג נכה:

  • אנשים בעלי נכויות / קשיים ברגליים ובפלג הגוף התחתון
  • אנשים אשר נעזרים בכיסאות גלגלים בכדי להתנייד
  • אנשים אשר הביטוח הלאומי הגדיר אותם כסובלים משישים אחוזי נכות לפחות
  • אנשים אשר מתמודדים עם מחלות או מצבים בריאותיים כרונים הפוגעים ביכולת ההתניידות העצמאית שלהם

איך מנפיקים תג נכה לצמיתות?

בשביל שתוכלו להוציא תג נכה לצמיתות, יהיה עליכם ליצור קשר עם שני גורמים: הביטוח הלאומי ומשרד התחבורה. יהיה עליכם להגיש בקשה ותביעה לשני הגורמים האלו ולהציג להם את מצבכם הרפואי. במידה ואכן תעמדו בקריטריונים שהם מציבים – תוכלו להנפיק תג נכה שילווה אתכם לכל החיים.

האם תהליך ההנפקה הוא תהליך מהיר?

לצערנו, תהליך ההנפקה של תג נכה לצמיתות יכול לקחת לא מעט זמן ואפילו לתסכל את מגישי הבקשה. גם אם אתם עשיתם את כל מה שצריך והגשתם את כל המסמכים שנדרשו מכם – לרוב עוברים כמה חודשים עד שהבקשה שלכם נבדקת ועד שתגיע אליכם התשובה המיוחלת.

אנחנו ב״אופקים מימוש זכויות״ מסייעים לישראלים רבים להנות מהזכויות המגיעות להם, ונשמח לסייע גם לכם לקבל אותן.

כתיבת תגובה