כשאנחנו מגישים בקשה להנפקת תו נכה אנחנו מגישים אותו עם תקווה גדולה שהבקשה שלנו תתקבל, אך מה עושים כאשר מתרחש התרחיש הכי שלילי בספר? מה עושים במידה והגשתם בקשה אבל היא נדחתה?

ישנם לא מעט ישראלים אשר פשוט מוותרים לאחר הדחייה שהם מקבלים, אבל אנחנו מפצירים בכם לא לעשות זאת! כמו בכל הליך הגשת בקשה רשמי, גם כאן אתם יכולים להגיש ערעור על הדחייה שקיבלתם ולנסות לקבל את התו שאתם כל כך צריכים.

למי מגישים את הערעור על ההחלטה?

על אף שכחלק מתהליך הגשת הבקשה הראשונית יהיה עליכם ליצור קשר עם הביטוח הלאומי ועם משרד התחבורה, את תהליך הערעור יהיה עליכם לעשות דווקא מול משרד הרישוי, הגורם שמתכלל את כל אלו ומאגד את כל המידע אצלו.

מתי ניתן להגיש ערעור על דחייה?

החוק במדינת ישראל קובע כי ניתן להגיש ערעור בעקבות דחיית בקשה להנפקת תו נכה רק לאחר שיעברו לפחות תשעים יום ממועד הדחייה, כלומר לפחות שלושה חודשים. לכן, במידה והבקשה שלכם נדחתה, רשמו לעצמכם את התאריך המהיר ביותר שבו תוכלו לשלוח ערער.

מה עליי לעשות אם קיבלתי דחייה על הערעור?

תוכלו להגיש למשרד הרישוי ערעור על הערעור רק לאחר שתחלוף שנה מקבלת הדחייה השנייה.

איך ניתן לשפר את הסיכויים שהערעור שלי יתקבל?

בשביל שתוכלו להיות בטוחים שעשיתם הכל בשביל לקבל את התו, חשוב שתעברו על המסמכים ששלחתם לגורמים השונים ותוודאו שהם אכן תקינים. יתרה מזאת – במידה וחלה הדרדרות במצבו של מבקש הבקשה, צרפו לערעור שלכם מסמכים עדכניים יותר שמפרטים את מצבו ומסבירים כיצד התו יכול לשפר את איכות החיים שלו בצורה משמעותית.

מי יכול לסייע לי בתהליך הערעור?

ישנן לא מעט חברות אשר מלוות אנשים בתהליכי בקשות וערעורים בנושאי תווי חנייה לנכים, ואנחנו ב״אופקים מימוש זכויות״ מתמחים בנושא. הצוות שלנו ליווה כבר עשרות בקשות ערעור וסייע לאנשים לקבל את מה שמגיע להם. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בהקדם בשביל שנוכל להתחיל לעבוד עבורכם.

כתיבת תגובה