החיים לצד מחלת הסרטן הם חיים די מורכבים. כל שגרת היומיום שהחולים התרגלו אליה משתנה ומתרכזת רק במשימה אחת – לנצח את המחלה ולחזור לחיים הקודמים שלהם. לצערנו, מחלת הסרטן יכולה להתגלות ולהתפרץ באיברים שונים בגוף, והיא אף יכולה להחמיר ולהתפשט מעבר למקור הראשוני שלה.

עולם הרפואה המודרני נוהג לבטא את דרגת החומרה של המחלה באמצעות מספרים, וחולי סרטן אשר מוגדרים כלוקים בסרטן דרגה שש נחשבים לחולים בעלי מצב רפואי מורכב ביותר. לרוב, דירוג זה מיוחס לחולים בסוג סרטנים מורכבים כמו סרטן הערמונית, סוג סרטן הנפוץ בעיקר אצל גברים.

הגופים השונים במדינה מבינים את הקושי הרב שהחולים מתמודדים איתו, ומהסיבה הזו הם מנסים להעניק להם כמה שיותר הקלות וכלים שיהפכו את החיים לקצת יותר נוחים.

אחד הנושאים שחולים הצביעו עליו שוב ושוב כנושא מהותי אשר משפיע על חיי היום – יום שלהם הוא נושא שמרביתנו לא נוהגים לחשוב עליו הרבה: הנהיגה והנסיעה ממקום למקום. כשמרבית האנשים צריכים לנסוע לבדיקה או לפגישה הם פשוט נכנסים לרכב ונוסעים, אך לחולים בסרטן דרגה 6 מדובר במשימה מורכבת. לרוב, בשלב זה הגוף די חלש, אינו במיטבו ואינו כשיר לנהיגה. מהסיבה הזו, רבים מהחולים נעזרים בבני הזוג או בקרובי משפחה אחרים על מנת להתנייד.

הביטוח הלאומי הבחין בתופעה הזו ולכן החליט להעניק לחולי הסרטן המתקדמים את האפשרות להנפקת תו נכה לרכב, על מנת שהם יוכלו להגיע לטיפולים שלהם בצורה המהירה והיעילה ביותר, מבלי לבזבז זמן על חיפוש חניות או הליכות ארוכות שיכולות להכביד על החולים מהבחינה הבריאותית.

במידה ואתם או הקרובים לכם מתמודדים עם מחלת הסרטן, חשוב שתכירו את הזכויות שלכם ואת ההקלות שמגיעות לכם מהמדינה. גשו בהקדם לביטוח הלאומי ובקשו לעבור וועדה רפואית על מנת לקבל את תו הנכה שיעזור בהקלה קטנה, אך משמעותית, בשגרת הטיפולים.

אם תרצו מידע נוסף או ליווי ניטרלי בתהליך הנפקת תו הנכה, הצוות שלנו ב״אופקים מימוש זכויות״ ישמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם עד לקבלת התו המיוחל.

כתיבת תגובה