תהליכי שיקום הם תהליכים מורכבים יחסית, הן מהבחינה הפיזית והן מהבחינה הנפשית. לרוב, תהליכים אלו נדרשים כאשר הגוף עבר פציעה משמעותית במיוחד, כזו שמצריכה עבודה מעמיקה וארוכה בכדי שהגוף יוכל לחזור לתפקודו הקודם והרגיל. במרבית המקרים לא ניתן להגיד למטופלים בתחילת הדרך כמה זמן התהליך יימשך. ישנם מקרים בהם תהליך השיקום נמשך מספר שבועות, חודשים ולעיתים מדובר אף בתהליך של שנים.

החיים בתוך תהליך השיקום הם חיים מעט מורכבים. שגרת היומיום שהמטופלים התרגלו אליה השתנתה מהקצה לקצה, יכולת ההתניידות והעצמאות הפיזית של המטופל השתנתה ורבים מהם צריכים להגיע למרכזים רפואיים בתדירות גבוהה על מנת להמשיך ולחזק את הגוף. השינויים האלו מצריכים לא מעט התאמות, ואחת מהן מתבטאת גם בתחום הרכב.

ישראלים רבים לא יודעים זאת, אבל זאת עובדה שחשוב שכולם יגירו: לישראלים וישראליות אשר נמצאים בתהליכי שיקום ישנה זכאות לקבלת תו נכה זמני.

במקרים מיוחדים, בעיקר אצל אנשים שתהליך השיקום שלהם נפרש על פני חודשים או שנים רבות, ישנה אפשרות לקבל תו נכה שיקל את המעברים ממקום למקום ויאפשרו לחולה להגיע במהירות למקומות הטיפול הרפואי.

נקודה חשובה שכדאי לדעת בנושא קבלת תו נכה לאנשים הנמצאים בשיקום היא שגם האנשים המלווים את החולה השיקומי יכולים להיות זכאים לקבלת תו נכה. עם זאת, עליהם להוכיח בפני הביטוח הלאומי כי הם אכן מהווים עזרה משמעותית בעבור החולה, מסיעים אותו ממקום למקום או מסייעים לו להתנייד במקרה שהוא לא יכול לנסוע באופן עצמאי. עם זאת, חשוב לדעת שתו הנכה יילקח ממנו בסוף תהליך השיקום.

במידה ואתם או אחד הקרובים אליהם נמצאים בפתחו של תהליך שיקום בעקבות פציעה או תאונה – חשוב שתדעו את הזכויות שלכם! אל תהססו ליצור קשר עם הביטוח הלאומי ולקבל את מה שמגיע לכם.

אם אתם רוצים לוודא שאתם עושים את התהליך על הצד הטוב ביותר, אנחנו ב״אופקים מימוש זכויות״ נשמח לעמוד לשירותכם. הצוות שלנו ליווה כבר מאות ישראלים אל עבר קבלת התו הנחשק בקלות ובמהירות ככל האפשר.

כתיבת תגובה