ישנן לא מעט מחלות אשר פוגעות בריאות וביכולת שלנו לשאוף, לנשוף ולנשום אוויר בצורה טבעית. מהסיבה הזו, חולים רבים בישראל נאלצים להיעזר במחולל חמצן, מכונה חדשנית אשר מאפשרת הזרמה מהירה ומדויקת של חמצן בלבד דרך המכשיר אל תוך גופו של החולה.

אילו חולים נעזרים במחולל חמצן?

לא כל חולה כרוני או חולה במחלת ריאות יצטרך להיעזר במחולל חמצן, אך ישנם חולים רבים שבריאותם תלויה במכשיר המהותי הזה, ביניהם:

  • חולים בסוגים מסוימים של מחלת הסרטן בשלבים מתקדמים
  • חולים הסובלים מאי ספיקת לב בדרגה חמורה
  • חולים הסובלים ממחלות ריאות כרוניות שונות, כדוגמת מחלות ריאה חסימתיות
  • חולים הסובלים מגרורות סרטניות בריאה

חשוב לדעת כי את מחולל החמצן ניתן לקבל אך ורק באישור הרופא המטפל ובהמלצה של רופא מומחה.

האם לחולים הנעזרים במחולל חמצן מגיעות הטבות כלשהן?

במידה וישנו אדם אשר נמצא זכאי לקבלת מחולל חמצן – סביר להניח ששגרת החיים שלו השתנתה מקצה לקצה. על מנת שהם יוכלו לנסות ולשמור על השגרה כמה שניתן, הביטוח הלאומי והגורמים המדיניים השונים מציע מגוון רחב של הקלות והטבות לחולים הכרוניים. אחת מההטבות הבולטות שבהם הוא הזכות להנפיק תו נכה.

הביטוח הלאומי מכיר בכך שאנשים העזרים במחולל חמצן הם אנשים אשר ככל הנראה מתקשים להתנייד ממקום למקום, שעליהם להגיע לבדיקות רפואיות בתדירות גבוה ושאולי אף נעזרים באנשים אחרים בשביל לנהוג. על מנת שהחיים שלהם יוכלו להיות קצת יותר נוחים, הביטוח הלאומי מאפשר לחולים אלו להנפיק תו נכה ואף לרכוש אוטו ייעודי שיאפשר להם להתנייד עם המכשיר בקלות.

כיצד מי שנעזר במחולל חמצן יכול להנפיק תו נכה?

בכדי לקבל את התו יהיה על החולה להגיש תביעה לביטוח הלאומי ולבקש להנפיק את התו. לאחר שוועדה רפואית תדון במקרה שלו ותבחן אותו לעומק – היא תעניק לו תשובה ובתקווה גם את התו. עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר בתהליך שיכול לקחת זמן ואפילו לתסכל, ובדיוק כאן אנחנו נכנסים לתמונה. הצוות שלנו יישמח ללוות אתכם לאורך הדרך עד לקבלת התו.

כתיבת תגובה