הגוף שלנו עובר שינויים מהותיים עם כל שנה שעוברת, אך אין ספק שהגיל השלישי הוא התקופה המאתגרת ביותר מהבחינה הפיזית. גברים ונשים רבים מתמודדים עם מצבים רפואים מורכבים שפוגעים להם באיכות החיים, לפעמים עד איבוד יכולות פיזיות של ממש, והמדינה רוצה לעזור להם. לצד ההטבות השונות שניתנות להם מבחינת מיסוי והנחות בחנויות שונות, כדאי לדעת כי ישנם מאות אם לא אלפי בני הגיל השלישי אשר זכאים לקבלת תו נכה משלהם.

האם כל אדם מעל גיל 60 זכאי בקבלת תו נכה?

לא. החוק בישראל קובע כי על אדם להיות בעל לפחות שישים אחוזי נכות בכדי להיות זכאי בקבלת התו. על אף שנדמה כי מדובר באחוזים גבוהים, תהיו מופתעים כשתגלו שקשישים רבים עונים על ההגדרה הזו. עם זאת, רבים כלל לא מודעים לכך, משום שהם לא הגישו תביעה בנושא אל הביטוח הלאומי.

האם קבלת התו מבטלת הטבות אחרות?

ממש לא. כפי שכבר ציינו, המטרה של התו היא להעניק חיים טובים ונוחים יותר למבוגרים בקהילה שלנו, כך שאין קשר בין הוצאת התו לבין הטבות והקלות אחרות שבני הגיל השלישי מקבלים. להפך – במקרים רבים דווקא אלו אשר נעזרים במטפלים צמודים או זקוקים להתאמות מיוחדות יהיו אלו שינפיקו עבורם את התו במהירות הגבוהה ביותר.

מהו תהליך הנפקת התו?

בשביל לקבל את התו יהיה עליכם להגיש תביעת נכות לביטוח הלאומי, שתבדוק האם אתם באמת מתמודדים עם קושי פיזי משמעותי. במקביל, תצטרכו להגיש בקשה מיוחדת למשרד התחבורה שיזמין אתכם לוועדה רפואית נוספת. רק כשתקבלו אישור משני הגופים האלו תוכלו לקבל את התו המיוחל אליכם הביתה ולהשתמש בו בכל יום מחדש.

מי יוכל לעזור לי להנפיק את התו שלי?

במידה ואתם או היקרים לכם עונים על הקריטריונים ואתם רוצים להנפיק תו נכה במהירות, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר. אנחנו ב״אופקים מימוש זכויות״ מתמחים בליווי והנפקה של תווי נכות ממגוון סיבות. נעבוד בשבילכם מסביב לשעון על מנת שאתם תקבלו את ההקלות שמגיעות לכם מבלי להתאמץ.

כתיבת תגובה