לצערנו יש סוגים שונים של מחלות, מחלות קלות או קשות. חלק לא מבוטל מאותן מחלות לא מגביל בחיי היום יום, אבל יש מחלות שמגבילות, ולא מדובר כאן כמובן על מחלות שלא מאפשרות התניידות בסיסית.

יש מחלות כמו COPD שהיא מחלה חסימתית כרונית של הריאות שגורמת לפגיעה ריאתית שהולכת וגוברת. הפגיעה הזו מגבילה מאוד את הסובל מהמחלה ולאט לאט הוא גם נזקק לחמצן במצבים מסוימים עד שבסופו של דבר הוא יצטרך בלון חמצן 7/24. זו כמובן לא המחלה היחידה שמצריכה בלון חמצן ויש עוד כמו סרטן ריאות ואחרות, ואין צורך להסביר עד כמה המחלות הללו פוגעות באיכות החיים.

הצורך בבלון חמצן 7/24 והקשר לתו נכה

מי שיש לו בבית בלון חמצן 7/24 יהיה מחובר אליו עם מסכה או עם משקפי חמצן, ואם הוא מרותק למיטה הבלון יהיה לידו ואם הוא מסתובב אז הוא יהיה עם מעין כבל מאריך לבלון החמצן. אבל מה אם הוא צריך לצאת מהבית? מה אם יש לו סידורים כלשהם, טיפולים או כל דבר אחר? איך יתנייד מי שמוגבל ככה ובעיקר, איך הוא יחנה קרוב עד כמה שאפשר ליעד שלו? התשובה היא – עם תו חנייה לנכה. יש לו יתרונות רבים ובשורה התחתונה, הוא יאפשר לאדם המוגבל לחנות קרוב מאוד בלי שהוא יצטרך ללכת, מה שגם ככה ברוב המקרים הללו לא אפשרי.

לחנות (כמעט) בכל מקום

אז בלון חמצן 7/24 זה לא איכות חיים גבוהה במיוחד וכפי שציינו, תו חנייה יכול להקל לא מעט על חייו של מי שמוגבל עד כדי כך אבל איפה אפשר לחנות איתו? קודם כל, יש רשויות שמאפשרות חנייה לנכים בחניות כחול לבן. בנוסף, יש את חניות הנכים המסומנות שגם בהן אפשר לחנות, ויש אותן בפריסה רחבה. מי שיש לו בלון חמצן 7/24 ויש לו תו נכה יוכל לחנות גם בחניונים שמספקים חניות חינם לנכים או חניות בהנחה ובמקומות ציבוריים בהם יש חניות נכים מוסדרות. אין סיבה להסתובב עם בלון ברחוב ולא לחנות קרוב.

כתיבת תגובה