אם אתם סובלים מנכות כלשהיא או ממגבלה שמזכה אתכם בתו נכה לרכב, יש לכם הטבות מסוימות בעיקר בכל מה שנוגע לחנייה אבל לא רק. בכל הקשור לחנייה, מי שיש לו תו נכה יכול לחנות בחניות שמסומנות לנכים, יכול לחנות בחניות כחול לבן שמוסדרות על ידי הרשות המקומית, יכול לחנות בחניות ציבוריות שהוקצו לנכים ויכול לחנות בחניונים שונים בהנחות משמעותיות.

עם תו נכה גם משלמים הרבה פחות את אגרת רישיון הרכב השנתית. אבל מה עם ביטוח הרכב? האם יש הנחה מיוחדת? התשובה היא כן. כדאי לדעת שמי שסובל מנכות יכול לקבל הנחה שתסייע לו.

סיוע מהביטוח הלאומי

אם אתם רוצים לדעת על ביטוח רכב לנכים הנחה מיוחדת אתם צריכים לבדוק עם הביטוח הלאומי. מסתבר שיש הנחה ויש השתתפות של הביטוח הלאומי וכל מה שצריך זה לפנות אליהם או לבדוק באתר שלהם.

ביטוח רכב כידוע יכול להיות הוצאה לא קטנה. הוא מגיע לאלפי שקלים בשנה ולפעמים גם לחמש ספרות, ואצל נכה הביטוח המקיף יכול להיות יקר עוד יותר בגלל ציוד מיוחד שיש לו ברכב, ציוד לשינוע ולהתניידות. לנכים יש גם הוצאות נוספות שאין לאדם רגיל כמו טיפולים, ולכן הוא צריך את העזרה והנחה משמעותית יכולה בהחלט לסייע לו. חשוב לבדוק מה מגיע ולקבל את כל הזכויות. החיים כנכה יכולים להיות קצת יותר קלים עם ההטבות שישנן.

מי מקבל תו נכה?

מעבר להנחה בביטוח אפשר כפי שציינו לקבל תו נכה ומי שיכול לקבל תו נכה לרכב, הוא מי שעומד בקריטריונים של משרד הרישוי. יש רשימה של ליקויים בריאותיים שבגינם אפשר לקבל תו נכה, ליקויים נוירולוגיים כמו פגישה מוטורית ואחרים, ליקויים נשימתיים שאלו מחלות שונות שלא מאפשרות ללכת ברגל יותר מכמה צעדים, ליקויים אורתופדיים של מערכת השלד, ליקויים קרדיאליים בגלל מחלות לב שונות ליקויים בכלי הדם וליקויים נוספים.

אין סיבה לא לנצל את כל ההטבות וההנחות שיש לנכים. יש מודעות ציבורית לדאגה לרווחתם ואפשר רק לקוות שימצאו עוד דרכים להקל על חיי הנכים.

כתיבת תגובה