כאבי ברכיים יכולים להיות מאוד לא נעימים בלשון המעטה. הם יכולים להיות חריפים וחזקים בעוצמתם, הם עשויים לגרום להגבלה בתנועה ובכלל, הברך שהיא למעשה חיבור בין עצם הירך ובין השוק חווה טלטלות וזעזועים כל הזמן, חבלות ודלקות וכל אלו עלולים להביא לפגיעה קשה.

אז מה עושים במקרה כזה? ניתוח החלפת ברך הוא הפתרון. החלפת ברך מיועדת למי שכבר לא יכול לסבול את הכאבים ויש לו פגיעה משמעותית, ובדרך כלל הוא מיועד לבני 50-80. מי שמגיע למצב הזה הוא מוגבל פיזית ואם הוא בעל רכב הוא יצטרך לחנות קרוב יחסית ליעד שלו כי יהיה לו קשה להגיע לאן שהוא צריך להגיע.

הפתרון – תו נכה

מי שעשה ניתוח החלפת ברך הוא אם כן מוגבל לפחות בתקופה המיידית שלאחר הניתוח. ההתמודדות עם מצוקת החנייה בערים שונות היא גם ככה התמודדות רצינית ותו נכה הוא מה שיכול בהחלט לעזור לו. איך תו נכה יסייע למי שעשה ניתוח החלפת ברך? הוא יאפשר לו לחנות בחניות נכים שפזורות בכל מקום והוא יאפשר לו לחנות בחניות כחול לבן במקומות בהם הרשויות מאפשרות את זה. גם חנייה בחניונים מסודרים בהנחות היא אפשרות ויש שלל פתרונות נוספים לנכים. כל מה שצריך זה פשוט לבקש את התו ואת זה עושים במשרד הרישוי.

לא רק החלפת ברך...

תו נכה אפשר לקבל בעקבות מצבים רפואיים שונים ולא רק אחרי ניתוח החלפת ברך. יש ליקויים שונים שמזכים בתו והרשימה ארוכה. הנה כמה דוגמאות למי יכול לקבל את התג: לדוגמא, מי שסובל מליקוי קרדיאלי מה שאומר שיש לו מחלת לב אשר גורמת לו לירידה תפקודית. כך דם מי שסובל מליקויים נשימתיים כמו חולה שמחובר 24 שעות לחמצן מסיבות שונות. עוד דוגמא היא ליקוי אורטופדי שגורם להגבלה משמעותית בתמונה, והרשימה כאמור ארוכה ארוכה ואלו רק מקצת המצבים שמזכים בתו נכה.

אז אם עברתם ניתוח החלפת ברך או שאתם עומדים לעבור ניתוח כזה, דעו שיש דרכים להקל על החיים שלכם ותו נכה הוא אחד מהם.

כתיבת תגובה