חסימת עורקים ברגליים היא תופעה הקשורה למחלת טרשת העורקים. מדובר בהפרעה באספקת הדם לעורקי הרגליים בעקבות רובד שומני המצטבר הדפנות של כלי הדם.

זה גורם לנזקים משמעותיים לכלי הדם.

בתחילה הדבר בא לידי ביטוי בכאבי רגליים ואף צליעה בעת הליכה או לאחר מאמץ. כאשר המחלה מחמירה עולה רמת הכאב ואפילו במנוחה סובלים מזה.

אנשים שסובלים מחסימת עורקים ברגליים עלולים להגיע למצב של טרשת עורקים כליליים כולל עורקי מוח העצם מה שעלול חלילה לגרום להתקפי לב ואפילו שבץ.

מחלה שמוגדרת – נכות

יש מקרים אשר בהם המחלה היא כרונית ולא ברת ריפוי. מדובר בעצם במחלה שאפשר להגדיר אותה כנכות מסוימת של החולה הסובל מהתופעה.

על כן, אדם הסובל מכאבי רגליים, חשוב שילך להיבדק כדי לדעת מה מצבו ומה גורם לכאבים הללו. אם מתברר כי מדובר במחלה זו שקשורה לטרשת , הרי שייתכן והוא יוכל לקבל הכרה מטעם הביטוח הלאומי מה שיצדיק קבלת קצבת נכות.

למה זה כל כך משמעותי ומה זה תורם לחולה שהוא מוגדר כנכה?

תו נכה – למה זה טוב?

אז דבר ראשון, בביטוח הלאומי יגדירו כמה אחוזי נכות יש לחולה. אחוזי הנכות למעשה יקבעו מה תהיה גובה הגמלה המגיעה לחולה. גמלת הנכות עשויה לסייע לו רבות מבחינה כלכלית בגלל שבמקרים מסוימים הוא אכן לא יוכל להמשיך בעבודתו כפי שהיה עד להתפרצות המחלה.

מעבר לגמלה יש הטבות נוספות כמו תו נכה המעניק לנכה את האפשרות לחנות במקומות מיוחדים לנכים כמו גם הנחות שונות בטסט ואגרת הרישוי. כך שזה גם כן עשוי להקל מאוד על החולה שלא יצטרך ללכת הרבה בגלל חניה מרוחקת.

תו נכה לנהג של הנכה

לא תמיד הנכה נוהג בעצמו. בכל זאת יש לו אפשרות ליהנות מתו נכה. הנהג שיסיע אותו באופן קבוע יהיה רשאי לעשות שימוש בתו הנכה בכל פעם שהנכה ייסע אתו.

אנשים שלא מצליחים להסתדר עם זה בכוחות עצמם והם רוצים לקבל עזרה בהוצאת תו הנכה יכולים לפנות אלינו. אנחנו נסייע להם לקבל את תו הנכה המגיע להם.

כתיבת תגובה