גידול ילדים זו משימה שיכולה לפעמים להיות מלווה בקשיים שונים. כאשר מדובר בילד הסובל מאוטיזים המשימה הופכת למורכבת אפילו יותר. אוטיזם מתבטא בהפרעות תקשורת שונות, הפרעות התנהגות, קשיים חברתיים ועוד. רמת האוטיזים מאובחנת על ידי אנשי מקצוע שמדרגים את רמת התפקוד על פי קריטריונים מקצועיים. כאשר ישנם ילדים שיאובחנו עם תפקוד גבו וכאלו עם תפקוד נמוך.הורה לילד אוטיסט צריך לדעת שלצד ההתמודדות יש לו גם זכויות רבות שיאפשרו הקלה משמעותית בחיי היום יום.

כיצד מתבצע אבחון לאוטיזם?

ניתן לדעת על אוטיזם בקרב ילדים כבר בשנה שנתיים הראשונות. כאשר חושדים שמשהו בתקשורת עם הילד לא מתבצע בצורה המותאמת לשלב ההתפתחותי ניתן לבצע אבחון. באבחון שוללים או מאשרים כי קיימת בעיה באמצעות מספר מבדקים מקצועיים. לילדים שאובחנו כבעלי אוטיזם יש עיכובים שונים בהתפתחות ולקויות שנובעות מכך, אך גם זכויות רפואיות והטבות שיאפשרו להם ולהוריהם הקלה משמעותית בהיבטים כלכליים ורגשיים הכרוכים בגידול הילד.

זכויות עבור ילדים עם אוטיזם

ילדים עם אוטיזם זכאים לגמלת ילד נכה כאשר הם מוגדרים "עם ליקוי מיוחד". הזכאות לגמלה משתנה עם הגיל ומצב הילד. כמו כן כדי לקבל את הזכאות יש לעבור אבחון מקצועי. בנוסף לקצבה ילד שהוכר כאוטיסט זכאי לקצבת השגחה, הסעה לבית ספר, ביטוח סיעודי, הקלות במס ואפילו הנחה בארנונה. הקצבאות נועדו להקל על הנטל הכלכלי וההוצאות השונות. ישנו סיוע שאינו כלכלי כמו סייעת במוסד לימודי או טיפולים רפואיים שונים.

בדיקת זכאות עבור ילד אוטיסט

לא תמיד הורים לילדים אוטיסטים יודעים למצות את זכויותיהם בגין מחלת ילדם. במקרה זה הם יכולים לפנות לגורם מקצועי שיאפשר להם להבין מהם הזכויות שמגיעות להם. הסיוע מאפשר גם לפנות לגורמים השונים כמו ביטוח לאומי או מס הכנסה עם החומר הרפואי הנדרש והטפסים. אפשר להפוך תהליכים בירוקרטיים לפשוטים יותר כאשר יש ידע וניסיון. 

כתיבת תגובה