אדם נכה מתמודד עם קשיים בשל מוגבלויותיו. בנוסף עליו לדאוג להתאמת הרכב באמצעות אביזרים שונים על פי סוג המגברה. ללמוד לנהוג יחד עם המגבלה ולהתמודד עם בעיות נגישות שונות. כל אדם בעל נכות מקבל תג נכה המעניק לו זכויות שמאפשרות לו להתנהל באופן קל יותר. לחנות בחניות נגישות יותר, הנחות בחניונים ובין השאר גם הנחה בביטוח הרכב.

הנחה בביטוח רכב לנכה

חלק מהנכים המוכרים זכאים להנחה משמעותית בביטוח הרכב שברשותם. כידוע ביטוח לרכב יכול להגיע לכמה אלפי שקלים וזו בהחלט הוצאה משמעותית. כאשר מדובר בנכה זו הקלה משמעותית. לנכה מימלא יש  הוצאות מרובות על החזקת רכב מיוחד, אביזרים, בדיקות תקינות ועוד. גם הביטוח נגזר משווי הרכב והאביזרים ובשל כך מתייקר מעבר לביטוח סטנדרטי. לכן כל אדם נכה יכול לבדוק את זכאותו להנחה לפני שהוא סוגר ביטוח עם חברת הביטוח.

כיצד ניתן לדעת אם זכאים להנחה?

בכדי לברר זכאות להנחה של עד 50% בביטוח הרכב ניתן לברר מול הביטוח הלאומי את הזכויות ואחוזי הנכות. כמו כן ניתן לברר מול חברת הביטוח את התנאים הנדרשים לקבלת הנחה עבור רכה נכה הכולל אביזרים. לצורך קבלת ההנחה בפועל יש להצטייד במסמכים הנדרשים להוכחת הזכאות. ניתן לקבל מספר הצעות להשוות או להתייעץ עם סוגן הביטוח כיצד ניתן להוזיל את הביטוח באופן מקסימלי.

שמירה על זכויות הנכה

עבור בעלי נכויות כל אפשרות להוזלת עלויות תהיה מבורכת. לכן אם אתם או מישהו מבני משפחתכם בעל תו נכה, תוכלו לברר עבורו את כל ההטבות הקיימות כדי להפוך את חייו לקלים יותר גם פיזית וגם כלכלית. מידע רלוונטי ניתן למצוא באתר של המוסד לביטוח לאומי או באתר של משרד התחבורה. הזכויות אינן קבועות ואחידות אלא נקבעות על פי דרגת הנכות, אך הן עלולות להיות משמעותיות ביותר.

כתיבת תגובה