הוד השרון נמצאת באזור הדרומי של השרון, גובלת עם העיר פתח תקווה, כפר סבא ומטרופולין תל אביב. ככזו היא נחשבת לציר תחבורה משמעותי יש בה מרכזי עסקים, קניונים קאנטרי קלאב גדול ועוד. מצוקת החניות בעיר מתחילה להיות מורגשת בייחוד באזורים מרכזיים. התושבים מלינים פעם אחר פעם כי מקומות החניה נתפסות באופן קבוע על ידי לקוחות של בתי העסקים ולהם אין איפה לחנות.

מציאת חניה

לפעמים נראה כי הדרך היחידה למצוא חניה היא להגיע בשעות שאינן שעות השיא. לדוגמא שעות הבוקר המוקדמות או שעות הערב. אך לא לכולם זה מתאפשר ואז הם נאלצים לחנות במקום רחוק וללכת ברגל דרך ארוכה. במקרים בהם יש לאנשים פגישה חשובה או שהם לחוצים להוציא ילד מהגן הם אפילו יעמידו את הרכב באזור בו לא ניתן לחנות כמו אדום לבן. מדובר במצוקה אמיתית והעירייה מודעת לכך ומנסה למצוא פתרונות שונים.

אז מה עושים אנשים שלא יכולים ללכת הרבה?

ישנם בעלי מוגבלויות, אנשים הסובלים ממחלות שונות שמגבילות את התנועה או כאלו שעוברים טיפולים כדוגמת כימותרפיה שגורמים להם לחולשה וקושי בהתניידות. כאשר יש מצוקת חניה הם נאלצים להתפשר ולחפש מקום חניה רחוק מהיעד שלהם. או לחילופין לחנות באזורים אסורים ולהסתכן בקנס. בעלי מוגבלויות, אלצהיימר, אנשים העוברים טיפולים כימותרפיים צריכים לדעת כי הם יכולים להיות זכאים לתו נכה. באמצעות התו הם יוכלו להשתמש בחניות ייעודיות לנכים ולחנות ממש בכניסה לחנות או לקופת החולים. בנוסף בתנאים מסויימים הם יכולים לחנות גם במקומות אסורים לחניה ואפילו להנות מחניונים ללא תשלום.

חשיבות הנגישות

כדי לדעת אם אתם או יקירכם זכאים לתו נכה, חשוב שתפנו לגורם מקצועי שידע להדריך אתכם באופן ביצוע הבקשה, המצאת המסמכים הנדרשים ומעבר קל ומהיר יותר של וועדה רפואית. בייחוד כאשר קיימת מצוקת חניה יש לדאוג לתו תקף. אדם חולה סובל מבעיה רפואית שעלולה להחמיר בזמן מאמץ ממושך ולכן יש לכך השלכות על בריאותו. בנוסף יש נטל כלכלי של הוצאות רפואיות שונות.לכן, קבלת קנסות או תשלומים גבוהים על חניה יכבידו עוד יותר.

כתיבת תגובה