אם האבא או האימא שלכם או כל אחד אחר שקרוב אליכם נמצא במצב סיעודי ובבית אבות זו התמודדות לא פשוטה. לראות אותם דועכים זה לא פשוט ולדאוג להם זה לא פעם מורכב מאוד. גם סיעודיים בבית אבות צריכים לצאת מידי פעם ממנו למקומות שונים כמו טיפולים רפואיים או שהילדים שלהם לוקחים אותם לכמה ימים, לחגים או סתם למקומות מחוץ לבית האבות אבל מצוקת החנייה יכולה לגרום לאנשים לשקול את כל העניין.

למה לשקול? כי יש מצוקת חנייה ולחנות רחוק מהיעד לפעמים אל בא בחשבון. אז מה הפתרון? הפתרון הוא תג נכה לסיעודי בבית אבות שיאפשר לחנות במקומות שמוסדרים לנכים.

אין סיבה לחנות רחוק

ישראל היא מדינה מתוקנת, מדינה בה יש זכויות לבעלי מוגבלויות והחברה אמורה לעשות הכול על מנת להקל את החיים שלהם. גם אלו שתומכים בהם ומטפלים בהם צריכים כמה שיותר הקלות, ותו חנייה הוא אחד מאותן הקלות. תג נכה לסיעודי בבית אבות מאפשר לקחת אותו ולחנות קרוב ליעד. הוא מאפשר לחנות בחניות שמיועדות לנכים והוא מאפשר לחנות בחניונים ציבוריים או בחניונים פרטיים בהנחה משמעותית. יש רשויות שמאפשרות לחנות בכחול לבן בחינם לנכים ומה שבטוח הוא שיש הרבה יותר אפשרויות מאשר אלו שאין להם תו נכה.

לא רק לסיעודיים

תג נכה לסיעודי בבית אבות הוא חשוב ומקל על החיים של אלו שתומכים בסיעודי ויש עוד מצבים שונים בהם אפשר להוציא תג נכה. חשוב לפני כן לציין שיש עוד הטבות למי שמחזיק בתג כזה כמו הנחה משמעותית באגרת הרישיון השנתית והנה כמה מצבים בהם אפשר לקבל תג נכה.

חולי אפילפסיה זכאים לקבל אותו וחולי סוכרת עם נוירופתיה סנסורית. לאחר השתלת כבד, לב או כליות מגיע תו חנייה וגם אוטיזם הוא סיבה לקבלת התג. מצבים סיעודיים שונים ולאו דווקא בשל זקנה מזכים בתג ויש כאמור עוד לא מעט מצבים בהם אפשר לקבל את התג. כל מה שצריך זה לפנות למשרד הרישוי או התחבורה ולבקש אותו עם הטפסים הרלוונטיים.

כתיבת תגובה