כל האזור של מרכז הארץ הוא אזור עמוס מאוד. הכבישים תמיד פקוקים ובשעות העומס עשויים נהגים למצוא את עצמם שעות ארוכות על הכביש. גם מציאת מקום חניה זה פרויקט מורכב מאוד באזור ואנשים שנקלעים למקום למטרות או צרכים שונים עשויים למצוא את עצמם סובבים סחור סחור ומתרחקים מהיעד אליו הם אמורים להגיע רק בגלל שהם לא מוצאים את המקום בו הם יוכלו להחנות את רכבם.

יש מצב להקל על מצוקת החניה

אז אין לנו פתרונות קסם ואנחנו לא באמת יכולים ביריעה הקצרה הזו למצוא לכל אחד מקום חניה נוח. אך דבר אחד כן חשוב לדעת. יש אנשים רבים שיש להם זכאות ליהנות ממקום חניה זמין יותר ונוח יותר אך הם משום מה לא מודעים לכך. אנחנו מתכוונים לאנשים שסובלים מבעיות שונות, אנשים שעברו תאונות או מחלות או אפילו נפגעי פעולות איבה.

כאשר יש להם את ההגדרה המתאימה יש בהחלט מצב שהם יהיו זכאים לקבל תג נכה שיאפשר להם מקום חניה נוח יותר בהרבה מקומות שם אין למעשה חניה לנהגים ה'רגילים'. מעבר לכך יש מצבים אשר בהם יהיה מותר לנכה להחנות את הרכב שלו במקומות שם אין בכלל אפשרות רגילה לחנות אך עבור הנכה הדבר יהיה אפשרי אם הוא רק יעמוד בתנאים הנדרשים.

מיהו נכה שזכאי לקבל תג נכה?

  • אדם המתנייד בעזרת כיסא גלגלים בגלל הנכות המגבילה אותו בניידות.
  • אדם נכה  בדרגה של שישים אחוז לפחות שזקוק לכלי רכב כדי להתנייד בלי להסתכן.
  • אדם הסובל מעיוורון.
  • נכה צה"ל שיש לו אישור לכך מטעם משרד הביטחון.
  • אדם שמוגדר על ידי הביטוח הלאומי כנפגע פעולות איבה 
  • אדם שסובל ממחלות שונות אשר מרתקות אותו לביתו ומונעות ממנו להתנייד ללא כלי רכב בשל הסיכונים הכרוכים בכך.

ישנה רשימה ארוכה של מחלות שעשויות להקנות זכאות לקבלת תג נכה ואדם שסובל מאחת מהן יוכל לקבל את ההטבה הזו שתאפשר לו מצוא בקלות רבה יותר תג נכה.

אז אם נראה לכם שאתם עונים להגדרה כלשהי, חבל שלא תיהנו מתג נכה שיהפוך את החיים שלכם לקלים יותר.

כתיבת תגובה