תל אביב ידועה במצוקת החניה הקשה שלה אך מסתבר שהיא ממש לא לבד. גם העיר חיפה סובלת ממצוקת חניה אמיתית. אנשים שחשבו שאם הם יעברו מאזור המרכז לצפון ויהנו מאיכות חיים וחניה בשפע התבדו. אכן העיר הולכת וגדלה ועימה גם כמות הרכבים. העיר אינה מוכנה עדין לכמות כזו גדולה של מכוניות ובשל כך נדרשת תכנית שתספק מענה ראוי.

תכנון מערכי חניה

ערים רבות לא יודעות להיערך היטב לקצת הגידול והבניה של האוכלוסיה בעירם. בעלי עסקים נתקלים בקושי לאפשר מענה הולם ונאלצים להפנות את הלקוחות לחניונים רחוקים. מדובר בדבר שפוגע הן בבעלי העסקים והן בתושבים. למה התושבים נפגעים? מכיוון שהלקוחות תופסים את החניות הפנויות ברחובות הסמוכים לבית העסק וזה מגיע על חשבון הדיירים ברחוב שנשארים ללא מקום חניה.

הפתרון האפשרי הוא תכנון מערך חניה מוסדר שכולל בתוכו היערכות מוקדמת לפי הצרכים של המקום וקצב הגידול. התכנון צריך לקחת בחשבון גם אפשרות נגישות לבעלי נכויות המתניידים בכסא גלגלים או סובלים ממחלת רקע המקשה על התניידותם.

כיצד ניתן לחנות במצב הקיים?

כאשר מגיעים לבית עסק או מקום בו שוהים זמן ממושך חשוב לברר מראש אם קים הסדר חניה מסודר. גם במקרה בו יש חניון אך הוא אינו מסובסד עלות שהיה עלולה להיות גבוהה. במיוחד ולפעמים כדאי להגיע בתחבורה ציבורית או אפילו מונית. בנוסף, אם אתם סובלים מבעיה רפואית הפוגעת ביכולת שלכם ללכת מרחקים ומקשה על ההתניידות ייתכן ות היו זכאים לתו נכה. התו מקל באופן משמעותי את חיפוש החניה, ניתן לחנות באזורים מסומנים כחניות נכים או אפילו בכחול לבן בחלק מהמקומות. לבעלי תו נכה יש הנחות משמעותיות ואפילו חניונים בחינם.

איך נדע על זכאות לתו נכה?

אם אתם לא בטוחים לגבי זכאותכם תוכלו לבדוק זאת באמצעות איש מקצוע מהתחום. ניתן להנפיק תו נכה על מחלות שונות כדוגמת סכרת, אפילפסיה, עבור הורה סיעודי ועוד. גורם מקצועי ידע לכוון ולאפשר לכם לקצר את התהליך בוועדה הרפואית באמצעות שליחה מהירה של כל המסמכים הנדרשים.

כתיבת תגובה