ירושלים בירתנו מתויירת מאד, בנוסף לכמות התושבים הגדולה המתניידים ברכבים למקומות העבודה או הבילוי השונים.  כל אלו יוצרים עומס תחבורתי כבד שמשליך גם על תפוסת החניה. כמעט ולא ניתן למצוא חניה פנויה בירושלים. אנשים נאלצים לוותר על הרכבים ולצעוד מרחקים ברגל. אך מה אם המזג אוויר לא מאפשר או מה עושה מי שאין ביכלתו להתנייד דרך ארוכה ברגל? 

תגבור תחבורה ציבורית

תכנון הרכבת הקלה בעיר ותגבור התחבורה הציבורים מקלים מעט על עומסי החניה אך עדין לא מדובר בפתרון משמעותי. יש עוד דרך ארוכה עד שירושלים תהיה מוסדרת מבחינת חניונים ויהיה ניתן להגיע ממקום למקום בקלות רבה. 

על העירייה לדאוג בראש ובראשונה לחניית תושבי המקום ולכן אין להתיר פרוייקטים ללא חניות פרטיות מוסדרות. יש לבצע חלוקה מבוקרת של תווים אזוריים והגבלת שעות התנועה בחלק מהאזורים. זה יאפשר לתעדף את תושבי המקום ולדאוג לאיכות חייהם. בנוסף לזה יש לבצע הקצאה מספקת של חניונים מונגשים לבעלי מוגבלויות שאינם מסוגלים ללכל מרחקים. לאפשר חניה חינם לבעלי תו נכה ולפעול לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית עבור מי שיש באפשרותו לכך.

מה עושה מי שבכל זאת עליו להגיע לירושלים?

כאשר מגיעים לעיר יש לתכנן את המסלול מראש. ירושלים היא עיר יפה עם מזג אוויר נעים גם בימות הקיץ. לכן מאד כדאי ללכת ברגל ממקום למקות להנות משלל מבנים היסטוריים וחנויות מיוחדות. מי שצריך להגיע לעסק או לפגישה יכול לשקול הגעה בתחבורה ציבורית. התחבורה בירושלים זמינה ומהירה ועלותה זולה בהרבה מעלות שעה בחניון. מי שסובל מבעיה רפואית המקשה על התניידותו יכול לבדוק מבעוד מועד זכאות לתו נכה. רבים לא יודעים כי קיימת אפשרות לקבלת תו בשל מחלות שונות כדוגמת סכרת, אפילפסיה ועוד. תו נכה מאפשר התניידות קלה יותר. חניה במקומות שמורים ומסומנים, בכחול לבן ובחלק מהחניונים ללא עלות.

ניתן לבצע בדיקה מקצועית עבור זכאות לתו נכה. במידה והנכם זכאים תוכלו לשלוח את המסמכים הנדרשים למשרד התחבורה בצירוף פרטי הרכב ולהנות מחניה מונגשת ללא הגבלה.

כתיבת תגובה