ההורים הם הדבר החשוב לנו ביותר. כאשר הם הופכים לסיעודיים מסיבות שונות הם הופכים להיות תלויים. הילדים מנסים לסייע כל שניתן. ישנם אפשרויות לעזרה כמו מטפל או מטפלת שיגיעו לכמה שעות. עזרה בניקיון ומטלות הבית. אבל חשוב שהילדים ידעו שיש להם אפשרות גם להוציא תו נכה עבור הורה סיעודי.

זכויות של חולי הסוכרת

תו נכה נועד לסייע למי שמתקשה להתנייד מכל סיבה רפואית. ישנם אנשים שנזקקים לכסא גלגים, קביים אך ישנם כאלו שמצב רפואי אחר לא מאפשר להם ללכת מרחקים ברגל. כדי הורה סיעודי יהיה זכאי לתו נכה עליו לעמוד בקריטריונים שנקבעו על ידי משרד הרישוי. אז אם הוריכם סובלים ממצב סיעודי שמקשה עליהם להתנייד או שהליכה תחמיר את מצבהם חשוב שתבדקו עבורם זכאות עבור תו נכה הורה סיעודי. 

כיצד ניתן להגיש בקשה עבור תו נכה?

ראשית עליכם לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים שיוכיחו כי מצבם של אחד או שני ההורים סיעודי. לאחר מכן יש  להיכנס לאתר של משרד הרישוי ולמלא בטופס הייעודי את כל הפרטים הנדרשים. חשוב לציין מס רכב שברשותכם. ניתן להוסיף רכב נוסף אך הוא לא יחשב כרכב ראשי. לאחר שליחת הבקשה היא עוברת לבדיקת וועדה רפואית. בוועדה יש רופא מטעם משרד התחבורה, בסמכותו לאשר על סמך המסמכים את הענקת התו.

הסתבכתם? גשו לבדיקת זכאות מקצועית

אם אתם לא מבינים בהליכים בירוקרטיים וחוששים שלא תגישו את הטפסים המתאימים כדאי שתפנו לסיוע מקצועי. אנשי מקצוע המבינים בכל מה שקשור למיצוי זכויות עבור אנשים סיעודיים ידעו להוציא את המידע הרפואי הנדרש, לקצר הליכים ולוודא שהוריכם יקבלו בדיוק את המגיע להם. מדובר בצעד חשוב עבורם ועבורכם. התו יאפשר לכם להנות מנגישות למקומות חשובים כמו בתי חולים, קופות חולים, בתי מרקחת, סופרמרקט ועוד. מעבר להקלה הפיזית תהיה גם הקלה נפשית, בכך שהם יהיו מסוגלים להתנייד בעצמם בצורה קלה ובלי מחסומים.

כתיבת תגובה