מי לא מכיר את מצוקת החניה בתל אביב? נדמה שאין ישראלי שלא מודע לקושי האדיר במציאת מקום חניה כאשר לעיתים הנהגים מוצאים את עצמם סובבים את העיר ולא מצליחים למצוא לעצמם פיסת חניה פנויה.

אז עבור נהגים 'רגילים' זו אכן מצוקה ולא סתם מצוקה. אך מי שיש לו תו נכה, יכול ליהנות ממקומות חניה רבים יותר ומאופציות הרבה יותר נגישות ונוחות.

אז ברור שאף אחד לא רוצה להיות זכאי לקבלת תו נכה וכולם מעדיפים להיות בריאים ולהישאר עצמאיים עד זקנה ושיבה. אך מה לעשות שלא תמיד הכול הולך כמו שאנחנו רוצים ולעיתים קורה ואנשים עוברים מה שעוברים מה שבהחלט עשוי להצדיק את קבלת התו הנכה.

זה יוכל להיות בעקבות תאונה או בגלל מחלה וזה גם יכול להיות בגלל בן משפחה שנוסע ברכב והוא זקוק לעזרה בגלל מצבו הסיעודי. זה יכול להיות חלילה ילד נכה וזה גם יכול להיות הורה סיעודי. כל מי שלוקח ברכבו את האדם המוגבל רשאי ליהנות מהטבה בדמות תו נכה.

תג חניה לנכה – מה זה נותן לכם?

תו נכה זהו תג חניה לרכב שהוא למעשה מאפשר לכל נהג להחנות את הרכב  שלו בכל מקום חניה שמיועד לנכה וגם במקומות אשר שם אין היתר לחנות. אך ברור שיש לזה תנאים. החניה תהיה מותרת רק אם  היא לא תסכן את המעבר החופשי של הולכי הרגל שזה כולל עגלות תינוק או כסאות גלגלים וכן הלאה. מעבר לכך יש לשים לב כי החניה לא יוצרת הפרעה לתנועה על הכביש.

מי זכאי לקבל תג חניה לנכה?

אם רופא קובע את אחת הקביעות הבאות ומאשר כי אכן המבקש עומד בתנאים הללו, הרי שהוא יוכל להגיש בקשה לקבלת תג נכה.

  • אדם מוגבל בניידות ולצורך הליכה הוא זקוק לכיסא גלגלים.
  • נכה הסובל מנכות ברגליו והוא זקוק לכיסא גלגלים כאמצעי תחבורה עבורו.
  • אדם שהנכות הרפואית שלו מוגדרת כמינימום 60% ואם לא יהיה לו את כלי הרכב לצורכי ניידות מצב בריאותו עלול להתערער. 
  • נכה צה"ל ונפגע פעולות איבה.

כתיבת תגובה