רבים הם האנשים שמבקשים לקבל זכאות לתו נכה אבל הם נענים בסירוב. ישנם מקרים רבים שהסיבה לדחיית קבלת תו נכה אינה מוצדקת. הסירוב מעורר תסכול רב  בקרב ציבור הנכים ואפילו אינם מקבלים הסבר לגבי הדחייה. יש לדעת, כי משרד הרישוי קבע סדרה של קריטריונים לאבחנה לגבי מי זכאי לקבל תו של נכה, ואלה הם: אנשים שמתקשים בהליכה, כאשר ישנו אישור מרופא שמכיר בעובדה כי האדם סובל מנכות, או מכאבי גב שמקרינים כאב לגפיים התחתונות. גם עיוור זכאי לתו של נכים למרות שהוא לא נוהג. קטגוריה זו, נכונה גם להורים של קטין נכה. גם חולי סרטן מטופלים זכאים לתו זה, חולי סוכרת שפגועים בגפיים, חולי לב, בעלי נכות נפשית, אנשים עם פגיעות נוירולוגיות, או אנשים שסובלים מפיברומיאלגיה.

ערעור לדחייה של תו נכה

ניתן לערער על דחיית תו נכה, אך על הנכה לערער על החלטה זו רק לאחר 90 יום מקבלת הדחייה. יש לציין, כי גם אם מדובר במקרה שהבקשה נדחית בפעם השנייה, ניתן יהיה לערער עליה, רק לאחר שנה מיום קבלת הדחייה. יש לבדוק היטב את המסמכים שהוגשו לקבלת תו הנכה, את חוות הדעת הרפואיות שהציג במשרד  הרישוי, מה שיחסוך זמן רב בתהליך. גם עורכי דין  יכולים לסייע בערעור לדחיית קבלת תג נכה.

מדוע מומלץ להיעזר באנשי מקצוע לערעור על דחיית קבלת תו נכה?

מומלץ תמיד להיעזר באנשי מקצוע, או איזה שהוא ארגון מקצועי בתחום של הזכויות הרפואיות, כך שהם אלה שמנוסים ומכירים היטב את הבירוקרטיה. הליך בירוקראטי זה, של ערעור על קבלת תו נכה, עשוי להיות ארוך, מורכב ולכן, לא מומלץ לוותר על אנשי מקצוע בתחום. תוכלו לקבל את התו המיוחל, בקלות ובפחות עוגמת נפש או התרוצצויות. ישנם מקרים יותר מתסכלים כמו למשל פגות התוקף של תג הנכה ולכן, הבקשה נדחתה על הסף. מקרים אלה, גורמים לנכים להיות חסרי אונים. במקרים רבים, יש להגיש שוב את המסמכים המתאימים, אשר ייבדקו ע"י גורמים מקצועיים בדבר ולקבל שוב את תג הנכה.

כתיבת תגובה