יש כמה סיבות לבעיה כמו מצוקת החניה בארץ, הראשונה היא גידול האוכלוסין וגידול בכמות ההחזקה והשימוש ברכב אחד או יותר בכל משפחה ממוצעת. ניתן לראות צפיפות גדולה יותר, בערים הגדולות וזו הסיבה כי נכים רבים מבקשים תו נכה, על מנת שיוכלו להתנייד. בישראל ישנם כ-8.5 מיליון תושבים ומיליוני נהגים. חניונים רבים בערים הצפופות, חוגגים על חשבון מצוקת החניה וגובים מחירים גבוהים במיוחד לשעת חניה. נהגים רבים הפכו למתוסכלים, כי הם אינם יכולים לחנות במקומות חניה שונים ובמקרים רבים, אף חוטפים קנסות גבוהים, בגין חניה לא חוקית. הקושי בקבלת תגי נכים נובע מכך שמשפחות של נכים משתמשים ברכב הנכה במשפחתם, על מנת להקל על עצמם במקומות חניה, מה שהוא לא חוקי וניתן לקבל על עבירה זו, קנס כספי גבוה.

הנזקים שגורמת מצוקת החניה בערים הגדולות

אחת הבעיות הנפוצות של מצוקת החניה בארץ, נובעת ממספר האנשים שנכנס למשל לתל אביב בכל יום הוא גבוה מאוד, כמיליון איש בכל יום. אנשים מגיעים לעיר לעבוד, ללמוד, לבלות ולרכוש מוצרים. החניונים הציבוריים אינם מספיקים וגם חניה בכחול לבן אינה מספיקה. נכים רבים מבקשים תו נכה, אך אינם מקבלים מהר תו זה, או שהבירוקרטיה, מקשה עליהם והם צריכים להתנייד  בצורה לא נוחה בגלל מצוקת החנייה בערים הגדולות בפרט. תושבי הערים הגדולות מתניידים עם אופניים, על מנת שלא יצטרכו להשתמש ברכב ולחפש חניה שלא בטוח שימצאו.

החשש של העיריות ממצוקת החניה

חנויות ובתי עסקים רבים כבר שוקלים לעבור לערים פחות צפופות, בגלל מצוקת החניה בארץ. על מנת שלא תהיה בעיה ללקוחות למצוא מקומות חניה. הבעיה היא בציבור הנכים שלא צריך לשלם כלל על חניה ולמצוא חניית נכים קרובה וזמינה, באמצעות תו נכה. מי שמתעשר מחוסר החניה בערים הן העיריות, אשר גובות קנסות גבוהים על עברייני חניות, כך שהיא משלשלת לכיסה בכל שנה, עשרות מיליוני שקלים. יש להתחשב באזרחים ובמיוחד בציבור הנכים, אשר לבטח לא יכול לנסוע בתחבורה ציבורית בגלל המוגבלויות שלהם.בישראל ישנם למעלה מ-600,000 נכים, כאשר 56,000 הם נכי צה"ל, מה שמפתיע היא העובדה שלא לכולם יש תגי נכים ולא לכולם יש רכב. יש להקציע מקומות חניה רבים יותר לנכים ולהתחשב בקושי שלהם להגיע לערים הגדולות ולמצוא מקומות חניה.

כתיבת תגובה