הגב שלנו משרת אותנו היטב כל החיים ולא תמיד אנחנו זוכרים לו את זה. מתי אנחנו נזכרים בגב? כמובן. כאשר הוא מתחיל לאותת לנו על קיומו. כלומר כאשר אנחנו סובלים מכאבי גב. כאבי גב הם אחד הכאבים הנפוצים ביותר. רוב האנושות סבלה, סובלת או תסבול לפחות מידי פעם מכאבי גב. זה יוכל להיות כאבי גב תחתון וזה גם יכול להיות כאבים בגב העליון.

לעיתים מזרון נוח יותר או כיסא עבודה מותאם יפתרו את הבעיה. אך יש מצבים אשר בהם אין דרך לפתור את הבעיה המובילה לכאבי הגב כאשר הדבר היחיד שעשוי לעזור זה רק ניתוח גב.

ניתוח גב ותופעות הלוואי

כל ניתוח אורתופדי הוא ניתוח מורכב. כדי שניתוח כזה יצליח, חשוב שהוא ייעשה על ידי אנשי מקצוע מומחים שמסוגלים לשחזר ולפתור את הבעיות בצורה הכי מדויקת על מנת להחזיר לחולה את התפקוד הרגיל שלו בלי להותיר בו צלקות או תופעות לוואי כלשהם.

עם זאת, ברוב המקרים לאחר ניתוח גב תישאר איזושהי נכות ברמה מסוימת. מה שיגרום למוגבלות בניידות.

במצב כזה חשוב להגיש תביעה מול הביטוח הלאומי או חברת הביטוח הרלוונטית ולדרוש הכרה בנכות וקבלת הטבות וקצבאות בהתאם. אז זה נשמע אולי פשוט אך הפועל זה ממש לא כך. כולנו יודעים שחברות הביטוח כולל החברה לביטוח לאומי מנסים תמיד להתנער ולחסוך כמה שרק אפשר מלחלק כספים לציבור. זו הסיבה שלעיתים אנשים כלל לא מקבלים את מה שמגיע להם בצדק וביושר על פי חוק. הם חלשים מול הממסד ונסוגים מהדרישות שלהם ברגע שהם מסורבים. חבל שכך!

אנחנו לצידכם!

למעשה אדם שסובל מנכות בעקבות ניתוח גב, עשוי להיות זכאי לשורה של הטבות שונות. אם אלו קצבאות שיקלו עליו את הקיום הכלכלי שלו ואם אלו הטבות אחרות כמו תג נכה לרכב, הנחות בתשלומים שונים ועוד הטבות שיסירו ממנו חלק מהעול הכבד שנוצר בעקבות הפציעה / המחלה והניתוח.

זה בדיוק מה שאנחנו עושים. אנחנו נייצג אתכם, נלווה ונדריך אתכם כדי שתקבלו את מה שבאמת מגיע לכם.

תו נכה ניתוח גב

ניתוחים המתבצעים באזור הגב הם מסוגי הניתוחים המורכבים והמסובכים ביותר שקיימים בעולמות הרפואה. בין אם מדובר בניתוח שהגיע בעקבות פציעה, מחלה כרונית, תאונת דרכים או נתונים שאיתם נולדנו – ניתוחי גב הם ניתוחים שיכולים לשנות את מסלול החיים של העוברים אותם.

לאורך השנים, ועם ההתקדמות הטכנולוגית, מרבית האנשים יוצאים מהניתוחים האלו חזקים יותר, אך יש כאלו שעדיין זקוקים לעזרה. מהסיבה הזו, בשנים האחרונות המשרדים הממשלתיים הבינו את הצורך הזה, ושינו את התקנות כך שגם אנשים אשר עברו ניתוחי גב יוכלו לקבל תו נכה לרכב שלהם.

האם כל מי שעבר ניתוח בגב זכאי לקבל תו נכה?

בדומה למצבים רפואיים אחרים, לא כל מי שעבר ניתוח גב במהלך חייו יהיה זכאי לקבל תו נכה. הביטוח הלאומי מעניק אחוזי נכות רק לאנשים אשר חוו ירידה משמעותית בתפקוד היומיומי שלהם בעקבות הניתוח או המצב הרפואי ממנו הם סובלים. כדאי לדעת כי ישנם מקרים בהם ניתנים תווים זמניים, למשל אם יש ניתוחי גב אשר מתבצעים בהפרש של כמה חודשים זה מזה.

איך אוכל לדעת האם אני עונה על הדרישות לזכאות?

במידה ואתם חושבים כי אתם או הקרובים לכם תימצאו זכאים לתו הנכה, הדבר הראשון שיהיה עליכם לעשות הוא להגיש תביעה בנושא לביטוח הלאומי ולחברת הביטוח שלכם. הגורמים השונים שם יבחנו את המקרה שלכם, ובמידה ותקבלו אחוזי נכות מסוימים, תוכלו לקבל תשובה גם בנוגע לתו. בנוסף, תמיד כדאי להיכנס לאתרים של הגופים השונים ולקרוא את הקריטריונים שהם מציבים. כך, תוכלו לדעת האם שווה לכם להשקיע מאמץ וכסף בנושא זה.

האם יש גורם חיצוני שיוכל לעזור לי בתהליך הזה?

כמובן שכן! אנחנו ב״אופקים מימוש זכויות״ זוכים ללוות מדי שנה עשרות אם לא מאות ישראלים בדרך אל התו שיהפוך את החיים שלהם לקלים הרבה יותר. נשמח לעמוד גם לרשותכם, לבחון את המקרה שלכם לעומק ולעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם. אז למה אתם מחכים? מלאו את הטופס המצורף או צרו איתנו קשר בטלפון: 050-9693837.

כתיבת תגובה