אנשים רבים בגיל השליש מוצאים את עצמם מתמודדים עם בעיות שונות במפרקים. הרגליים, שהם האיבר שנושא את כל המשקל שלנו לאורך כל השנים, מתחילים להתעייף. המפרקים כבר לא ממש כמו שהם היו. הסחוס מתחיל להישחק והתוצאה היא חולשה, כאבים, דלקות, קושי בניידות ועוד כמה וכמה תופעות לא הכי נעימות.
אז יש תרופות, יש טיפולים שמרניים אך יש גם מצבים אשר בהם אין כבר איך לסייע לחולה מלבד לבצע בו ניתוח להחלפת מפרק הירך. פשוט משתילים במקום של המפרק, שתל זר ומלאכותי שידמה את הפעילות של המפרק. מה שמוביל בסופו של דבר לכך שהחולה יוכל שוב ללכת. המפרק המלאכותי אמנם משפר את מצבו של החולה אך הוא בפירוש לא משהו שיכול להחליף באופן מושלם את המפרק הטבעי והבריא. כי יד אדם אינה משגת עד כדי כך את הדיוק המושלם של המפרק האנושי.

אדם שעבר ניתוח מפרק הירך לנעשה עשוי להישאר עם נכות ברמה כזו או אחרת מה שעשוי להקשות עליו את החזרה למעגל העבודה או את החזרה לשגרה אליה היה רגיל עד למחלה או הפציעה.

ההטבות למי שעבר ניתוח מפרק ירך

אדם שעבר ניתוח במפרק הירך למעשה מוגדר כנכה באחוז מסוים. כדי לקבוע את דרגת הנכות שלו הוא אמור לעבור בוועדה של הביטוח הלאומי על מנת שאלו יבדקו את התפקוד הכללי שלו ויקבעו כמה אחוזי נכות יש לו. בהתאם לכך הוא גם יקבל קצבה שתסייע לו בהתמודדות השגרתית שלו ביום יום.

חשוב לדעת כי אדם שמוגדר כנכה, זכאי ליהנות מהטבות שונות שלא תמיד יש מי שטורח להסביר לו על כך.

למשל, הוא יכול להינו מתג נכה לרכב שיאפשר לו לחנות בחניית נכים שזה יחסוך לו הליכה מיותרת. הוא יכול להנות מהטבות נוספות כמו פטור מאגרת רישוי, הנחה בטסטים וגם הנחות שונות בתשלומים לרשויות כמו עבור מים, חשמל, תקשורת ועוד.

אנחנו לשירותכם

אם אתם מתקשים לממש את הזכויות שלכם ונתקלים במערכת אטומה עם בירוקרטיה מייאשת שאינה נגמרת, פנו אלינו. אנחנו נסייע לכם להגיע לכל מה שמגיע לכם!

כתיבת תגובה