לא כולם יודעים אך נכה זה לא רק מי שלא יכול להתנייד ברגליו והוא זקוק לכיסא גלגלים. נכה הוא כל אחד הסובל מקושי או נכות כלשהי בכל חלק או איבר מגופם. זה יכול להיות אדם עם קשיי ראיה וזה גם יכול להיות אדם עם מחלה כרונית כלשהי.

גם אדם חולה לב עשוי לעמוד בהגדרה הזו של נכה, זאת רק לאחר שהוא יעבור את ההערכה מטעם הביטוח הלאומי על מנת לקבל הגדרה מדויקת של כמה אחוזי תפקוד נפגעו אצלו בעקבות מחלת הלב.

אדם שעבר ניתוח לב פתוח ולא משנה בדיוק מה הייתה המטרה של הניתוח, עשוי להיות מוגדר כחולה לב במיוחד אם הוא אכן מוגבל מבחינת אורח החיים שלו כמו גם מבחינת היכולת שלו להתאמץ ולעבוד כפי שהוא היה ועשה קודם לכן.

אז אם אתם נמצאים בקטגוריה הזו של חולי לב או שיש לכם הורה במצב כזה, ייתכן מאוד שתוכלו לקבל תו נכה. תו הנכה יסייע לכם בכך שתוכלו להתנייד בצורה יותר קלה ויותר פשוטה בלי להיות מוגבלים כל כך מבחינת מקומות החניה כאשר הודות לתו הנכה, תהיו זכאים להחנות בכל מקום המיועד לנכים.

מדובר בהטבה משמעותית שלא כדאי לוותר עליה בהינף יד.

תו נכה – אל תוותרו עליו

האמת היא שכל הפרוצדורה הזו של קבלת תו נכה עשויה להיות מאוד ארוכה ומאוד מעייפת. אך למרות שזה עשוי להיות כך, לא מומלץ לוותר על זה. זאת בגלל המשמעות הרבה שיש לתו הזה.

אדם שיש לו תו נכה יכול להחנות בכל מקום המיועד לחניית נכה. מעבר לכך הוא זכאי להנחות באגרת הרישוי ובטסט מה שבהחלט עשוי להיות משמעותי.

אז אם יש לכם עבר כזה של ניתוח לב פתוח או שאתם סובלים ממחלת לב כזו או אחרת, כדאי שתפנו אל הגורמים המתאימים על מנת לבדוק זכאות ולקבל את מה שבאמת מגיע לכם.

אם תרצו, אנחנו כאן לשירותכם. פנו אלינו בהקדם על מנת שנסייע לכם בהסדרת העניין הזה של תו נכה. זה יקל עליכם מאוד!

ישנם מספר קטגוריות אשר מזכות אנשים בקבלת תו נכה לרכב שלהם, אך האם ידעתם שגם בעיות לב נכללות ברשימה הזו? ישראלים רבים לא יודעים זאת אך במידה ועברתם ניתוח לב פתוח – ישנו סיכוי משמעותי שגם אתם יכולים להיות זכאים לתו זה.

מה הקשר בין תו נכה לניתוח לב פתוח?

על אף שמדובר בניתוח שגור ומוכר יחסית, חשוב לזכור שמדובר בניתוח לא פשוט. הלב הוא אחד האיברים המהותיים ביותר בגוף האדם, כזה שבלעדיו אין לנו חיים, לכן במידה ומתגלות בעיות לב יש לטפל בהן בהקדם. על אף שמטרתו של הניתוח היא לשקם את הלב ולהחזיר אותו למצבו הקודם – לא תמיד הדבר מתאפשר, מה שמצריך את המטופלים להתרגל למצבם החדש.

לצערנו ישנם מקרים רבים של אנשים שחווים הידרדרות באיכות החיים בעקבות הניתוח שעברו או מחלת הלב ממנה הם סובלים. החל מירידה בתפקוד השוטף ועד לקשיים בהליכה ממושכת או בפעילות גופנית, למצבים אלו יכולות להיות מגוון השלכות לא סימפטיות.

במידה ואתם או הקרובים לכם עברתם ניתוח מסוג זה, ייתכן שאתם זכאים לקבלת תו נכה לרכב, תו שיעזור לכם להסתגל לחיים החדשים שלכם ולעבור אותם בנוחות מקסימלית.

מי קובע האם חולה לב יקבל תו נכה?

בדומה לכל הקביעות במצבים אלו, הגורם אשר יוכל לאשר לכם את קבלת התו הוא הביטוח הלאומי. יהיה עליכם להגיש למשרד תביעה לאחוזי נכות, ולאחריה הגורמים השונים יבדקו אתכם ויבינו האם תו נכה יוכל לסייע לכם. במידה וכן – תוכלו להנפיק את התו בקלות ובמהירות.

מה צריך לעשות אחרי הנפקת תו הנכה?

כל מה שיהיה עליכם לעשות הוא למקם את התעודה במקום הייעודי לה, בשמשת הרכב הקדמית – ופשוט לחנות בנוחות. עם זאת, כדאי לשים לב שהתעודה מגיעה עם תוקף מסוים, לכן חשוב להקפיד ולחדש את התו במועד הנכון.

רוצים לעבור את תהליך הנפקת תו הנכה החדש שלכם בנוחות מקסימלית? אנחנו ב״אופקים מימוש זכויות״ נשמח לעמוד לשירותכם! הצוות שלנו מתמחה בהסדרה והוצאה של תווי נכים ששיפרו את החיים של אלפי ישראלים.

כתיבת תגובה