יש אנשים רבים במיוחד כאלה המגיעים לגיל מבוגר הסובלים מבעיות קשות בברכיים ומפרקי הירך. לרוב זה קורה בעקבות שחיקת סחוס מה שלעיתים מחייב ניתוח לצורך תיקון. הבעיה היא שברבים מהמקרים הניתוח לא ממש מצליח ליצור את השינוי והחולה מוצא את עצמו מתקשה מאוד בניידות. לעיתים המצב יישאר כמות שהוא ובמקרים חמורים המצב ייעשה גרוע יותר. יש הרבה נכים המתניידים כיום בעגלות נכים רק בגלל שהם הימרו על הניתוח ועברו אותו לא בשלום.

נכה – הגדרה

אז האמת היא שלא חייבים להגיע עד למצב של ניידות בכיסא גלגלים כדי לקבל את ההגדרה – 'נכה'.

יש הרבה מאוד נכים בישראל שאי אפשר לראות עליהם דבר. כי הנכות שלהם לא באה לידי ביטוי בכל שטח בחיים. אך די אם יש להם נכות כלשהי המגבילה אותם מבחינת ניידות והתנהלות רגילה כדי שהם יוכלו ליהנות מההטבות השונות המגיעות לנכה. זו יכולה להיות קצבת נכות מסודרת שתסייע לנכה להתקיים למרות המגבלות שלו, זה יכול להיות פטור מעמידה בתור וזה גם יכול  להיות תג נכה שיקנה הטבות שונות בתור נהג רכב או עבור מי שמסיע אותו ברכבו.

את ההגדרה על אחוזי הנכות מקבלים בביטוח הלאומי כאשר הם בוחנים את מצבו הרפואי של האדם מול היכולות שלו וכך מתקבלת ההגדרה.

קל לקבל את תו הנכה?

האמת היא שלא תמיד זה יהיה כל כך מסובך. אך יש מצבים אשר בהם הסיפור לא יהיה כל כך פשוט בגלל שבביטוח הלאומי לא מכירים בדיוק את סוג הבעיה של הנכה או בגלל שהנכה כל כך עסוק בעצמו עד שאין לו את הפנאי לטפל גם בסעיף הזה של קבלת תג נכה.

חבל שכך. כי התג עשוי לסייע לו מאוד בהרבה צמתים בחיים.

אז בגלל שעבור רבים הדבר הוא כל כך מסובך, אנחנו באופקים – מימוש זכויות מציעים את הליווי  המקצועי ואת ההדרכה לכל אורך הדרך עד לקבלת תג הנכה המיוחל.

הניסיון הרב שלנו בתחום מסייע לכל מי שזקוק לכך, לסיים את התהליך במהירות ובהצלחה.

כתיבת תגובה