תו נכה הוא למעשה תג המאפשר לאדם נכה ליהנות מחניה בכל אותם המקומות המסומנים לנכים ולעיתים אפילו מנסיעה בנת"צ.

זה מהווה הקלה משמעותית עבור הנכים היות וזה חוסך מהם את הצורך בחיפוש אחר מקום חניה מרוחק ואפשרויות הניוד שלהם יעילות ומותאמות יותר.

אדם שעבר את גיל 75, גם אם הוא יהיה צעיר ברוחו ונמרץ מבחינת הפעילות שלו רשאי במקרים רבים ליהנות מתו נכה.

מובן שאם הוא עצמאי לחלוטין ומתרוצץ כמו בחור צעיר בן 18 לא ממש בטוח שהוא יוכל לקבל תו נכה היות ורק אדם המוגדר כ'סיעודי' אכן מסוגל לקבל תו כזה. אך יש מקרים רבים אשר בהם גם הקשיש הצעיר והחביב ששומר על רוח צעירה יענה על ההגדרה ועל כן גם יוכל לקבל תו נכה שיקל עליו בכל מה שקשור לחניות ולכל ההטבות שיש היום לנכים.

איך מקבלים תו נכה?

אז האמת היא שהמסלול לצורך קבלת תו נכה הוא מסלול די מוגדר וידוע מראש. האדם הסובל מקשיים שונים אמור לגשת לרופא המשפחה על מנת שזה יגדיר את מצבו הבריאותי. עם ההגדרה הזו יש להגיש פנייה לביטוח הלאומי כאשר אלו יבחנו את רמת המוגבלות של האדם הנכה.

הביטוח הלאומי משקללים כל פנייה בהתאם לפרמטרים שלהם כאשר הם מזמנים את הנכה ובוחנים את מצבו הבריאותי בהתאם לאותם הפרמטרים.

הנכה אמור להתאים לחלק מתוך הפרמטרים כאשר זה יקנה לו את תג הנכה.

ברגע שיש לו את ההגדרה מטעם הביטוח הלאומי הוא יוכל לקבל דרך אגף התנועה את תג הנכה לרכב.

מה הרווח בקבלת תו נכה?

הרכב עם תו הנכה יכול לחנות במקומות חניה ציבוריים וכאלה המיועדים לנכים. הוא גם רשאי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית אך זאת רק בשעה שהנכה נמצא ברכב. 

הודות להטבות הללו הוא יוכל למצוא בקלות יחסית מקום חניה והוא גם יגיע מהר יותר אל היעד שלו בזכות ההקלות שמקנות לו תו הנכה.

כדי להוציא תו נכה כדאי להיעזר באנשי מקצוע מהתחום של מימוש זכויות כי באופן עצמאי זה לא תמיד מצליח.

כתיבת תגובה