ניתוח מעקפים הוא ניתוח מוכר וידוע ולא פשוט כלל – לא מעט אנשים עוברים אותו. זהו ניתוח נפוץ המערב בתוכו את כל עורקי הלב ובמהלך הניתוח מחליפים ומתקנים את המסתמים, ישנם ניתוחים להשתלות לב, תיקון מסוים של מום מולד או לא מולד ועוד… במהלך ניתוח כזה מייצרים נתיב חילופי לאספקת הדם שבתוך הגוף, המחליף הוא, בדרך כלל, עורק או וריד ראשי. זהו ניתוח שעלול לגרום לזיהומים ויכול להסתבך, לגרום להפרעות קצב ועוד… ניתוחים מעין אלו יכולים להגיע לרמות אפילו של נכות מסוימת, אבל מה שבטוח שההחלמה היא מאוד קשה, ניתוחי לב נפוצים בישראל והם לא פשוטים כלל. 

אולי לא כל אדם שעבר ניתוח מעקפים זכאי לתו נכה, אך מה שבטוח שעליכם לבדוק בהקדם את הזכאות שלכם! אם עברתם ניתוח מעקפים או שאתם לפני ניתוח מעקפים כנראה שיש על מה לדבר. ההחלמה, כפי שציינו, לא פשוטה. יש להגיע לרופאים לביקורות, וישנם מצבים שאפילו חוזרים לבתי החולים. ההחלמה דורשת מנוחה ולא להתאמץ וללכת שעות ברגל, אלא לנוע כמה שפחות. מה שאומר שכדאי לכם לבדוק על תו נכה, ואתם יכולים להיות מוכרים כנכים בביטוח לאומי. תשמרו על הזכויות שלכם כדי שהם ישמרו עליכם.

אל תתפשרו על מה שמגיע לכם!

גם לאנשים שעברו ניתוח מעקפים מגיע שתהיה חניה קרובה ובטוחה, כדי שלא ילכו כל כך הרבה זמן ברגלו ויתאמצו יתר על מידה. כך הם יוכלו להגיע ליעד בקלות ובלי כאבים מיותרים. אם אתם לאחר ניתוח מעקפים, כדאי שתכירו לעומק את הזכויות שלכם ותממשו אותם! אל תפחדו מקצת בירוקרטיה כי הכל אפשרי. נכון שזהו תהליך לא קל וצריך להתמודד עם וועדות ומסמכים ושליחה של אישורים והצהרות למיניהם… אבל אתם לא לבד, יש אנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם. אל תפספסו את ההזדמנות שלכם, מה שמגיע לכם מגיע. 

זה כבר לא בושה להודות במה שאתם זקוקים לו, אם עד עכשיו לא ידעתם, עכשיו אתם יודעים. גם מי שעבר ניתוח מעקפים  יכול לקבל תו נכה.

כתיבת תגובה