בני הגיל השלישי מתמודדים עם אתגרים רבים בתחום הבריאות. ברוב המקרים, ההתדרדרות התפקודית תהיה איטית והדרגתית. עם זאת, ישנם מקרים בהם אנו עשויים להיות עדים להתדרדרות מהירה וחדה מאוד במצב הבריאותי. הגורם העיקרי ביותר להתדרדרות מהירה כזו, הוא נפילה. ככל שאנו מתבגרים, רקמות הגוף שלנו נעשות עדינות ושבריריות יותר. במקביל, המיומנויות המוטוריות שלנו כמו שיווי המשקל והיציבה, מתדרדרות אף הן. שילוב זה מהווה כר פורה לנפילות הגורמות לפציעות חמורות. שברים בירך, פגיעות במפרקים ואפילו פגיעות ראש אינן מחזה נדיר כתוצאה מנפילות אלו ולעתים קרובות מכאן והלאה, המצב הולך ומחמיר. לעתים קרובות, קיימת סבירות גבוהה לנפילה חוזרת. ככל שמדובר באדם קשיש מעל גיל 80 שחווה מספר נפילות, ייתכן מאוד שעומדת לרשותך הזכות להוציא תו נכה לרכב.

כלי חשוב בידי המשפחה המטפלת

הטיפול באדם קשיש בעל מוגבלויות אינו פשוט. לעתים קרובות נדרשים משאבים רבים ותעצומות נפש מבני המשפחה כדי לעמוד בכל המשימות הנדרשות. לצד כל האתגרים הניצבים מולם, הקושי בהתניידות מהווה ללא ספק את אחד מההיבטים המורכבים ביותר. במקרים רבים, כל ביקור פשוט בבנק, אצל הרופא או במשרד ממשלתי עשוי לגבות את כל היום. אחרי הכול, אדם שחווה מספר נפילות בגילו המופלג, יתקשה ללכת למרחקים ארוכים. הדבר דורש מאיתנו לחפש אחר חניה נגישה. בערים הגדולות בישראל, מדובר במצרך נדיר ביותר. באזור גוש דן, כמעט ולא ניתן למצוא חניות נגישות במחיר שפוי. ברוב המקרים ניאלץ להוציא הון על חניונים, או לחנות באזור מרוחק. תו נכה משחרר אותנו מהדילמה הבלתי אפשרית הזו והופך את החיים לפשוטים ונגישים יותר.

כיצד מגישים את הבקשה לתו נכה?

את הבקשה יש להגיש לוועדה המיוחדת של אגף התנועה. כל בקשה נבדקת לגופה והקריטריון העיקרי שנבחן הוא האם הליכה ממושכת עשויה לדרדר את מצבו של האדם. לכן, חשוב לצרף לבקשה כל מסמך רפואי שיכול להעיד שזהו אכן המצב. לאחר אישור הבקשה, יהיה באפשרותך לקבל תו נכה לרכב לשני כלי רכב המשמשים להסעת האדם המבוגר ביום-יום.

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה