אלפי בקשות לקבלת תו נכה, מוגשות מדי שנה למשרד הרישוי. רובם של מבקשי תג הנכה, מוכרים כנכים במוסד לביטוח הלאומי. הוועדה הרפואית, בוחנת את הבקשות לקבלת תג הנכה ומבססת את החלטתה, על סמך מסמכים רפואיים. לעיתים הנכה מקבל דחייה, בגלל חוסר של מסמכים. בדרך כלל, מי שמבקש תג נכה, נענה תוך 30 יום, מיום הבקשה.  את ערעור תו נכה , יש להגיש ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות במשרד התחבורה. יש להזדרז ולפנות לגורמים מוסמכים, היות ונכים, מתקשים להתנייד, ללא תג נכה.

מה התהליך לקבלת תו נכה?

על מנת לקבל את תג הנכה, יש להכין טופס בקשה ופטור ממשרד הרישוי, צילום של ת.ז ורישיונות הרכב. על הנכה לחתום גם על תצהיר לזיהוי הרכב , אישור ממשרד הבריאות לבעלי מוגבלויות לפני הגיעם לגיל 67, וכן, מסמכים עדכניים של הרופא. יש לציין כי קבלת תו נכה, שונה בכל מיני מקרים. למשל, נכי צה"ל צריכים אישור של משרד הביטחון, עיוורים ממשרד ברווחה, וכן, נפגעי פעולות איבה מהמוסד לביטוח לאומי. אם תג הנכה אושר, הוא יהיה תקף למשך 8 שנים. יש לשים לב, כי הבקשה עשויה להידחות, אם הנכה שכח לחדש את התו.מומלץ להגיש ערעור תו נכה, באמצעות עורך דין המתמחה בתחום, או באמצעות חברות אשר פועלות שנים בתחום ומצליחות להחזיר את תו הנכה

לא ניתן לדחות בקשה לתו נכה ללא הסבר

במידה והגשתם ערעור תו נכה, ועדיין גם הוא נדחה, יש לבקש נימוק או הסבר, לסיבת הדחייה. יש לדעת כי אם פעמיים נדחה הערעור, עדיין, ניתן יהיה לפעול באמצעות הליך שהוא מורכב יותר כגון עתירה מנהלית. הבעיה היא שמשרד התחבורה במקרים רבים, אינו מגלה שקיפות ולפעמים מגיש הבקשה לא נבדק אפילו. כאשר מגישים ערעור, יש לתמוך בכל חוות הדעת הרפואיות, מסמכים רפואיים נוספים, כגון החמרת מצב ועוד. על מנת לא לקבל דחייה בבקשת  תו נכה מלכתחילה, על הנכה לקבל סיוע מקצועי, מה שיגביר את הסיכויים שיקבל את תג הנכה המיוחל וכן, חיסכון בזמן וקיצור ההליכים הבירוקראטיים, התרוצצויות מיותרות ועוד.

כתיבת תגובה