כאשר אנשים היו טרודים במציאת חניה לרכבם בערים הגדולות, או למצוא חניה במחיר סביר, פנגו וחברות נוספות, יצאו באפליקציה למציאת חניה ותשלום נוח באמצעות כרטיס האשראי.  האפליקציה באמצעות הטלפון החכם, היוותה כלי נוח מאוד ועד מהרה, רוב האוכלוסייה שנוהגת, החלה להשתמש באפליקציה זזו, רק שעכשיו בגלל המדיניות החדשה של משרד התחבורה, אנו עדים למצב של עליית מחירי החניה בפנגו. היום, ישנה תחרות בין חברות נוספות, כך שהתחרות היא טובה ולמרות עליית המחירים, אפשר להשוות ולמצוא מחיר חניה זול  יותר מאשר של חברת פנגו. החברה הייתה קשורה בחוזה עם חברת משכ"ל וזכתה ל- 3.5% מתקבולי החניה. מתוך הסכום,משכ"ל גזרה קופון יפה של 10%, כך שהיה לה אינטרס לשמור על הסכם ארצי, בהתקשרות ישירה מול הרשויות.

לכל עירייה יש מונופול חניה

לכל עירייה, יש את המונופול שלה ולכן, מחירי החניה עשויים להשתנות, גם חברת פנגו, עשויה לגרום לבעיה חדשה של עליית מחירי החניה בפנגו. בגלל המדיניות של העיריות השונות בארץ,אשר החליטו להעלות את המחיר עקב הביקוש לחניה ולמדיניות משרד התחבורה, אשר מקשה על בעלי רכבים להתנייד בערים עם רכבם.  למי שיש בעיה במציאת חניה היא לציבור הנכים, אשר צריכים לצאת לסידורים בעיר ולכן, עליהם לדאוג מראש עבור תו נכה, כך שיוכלו לחנות במקומות החניה המסומנים לנכים.

חניה בכחול לבן הופכת למצרך נדיר יותר

כולם יודעים, כי חניה באמצעות פנגו, היא באזורים שמסומנים בכחול לבן. באמצעות האפליקציה, ניתן לדעת היכן יש חניה. הבעיה היא הצפיפות ולכן, גם העירייה העלתה מחירים וגם פנגו.  כמו כן, עליית מחירי החניה בפנגו,נבעה גם מחיוב של לקוחותיה בהפעלה של עמלות, כשאר חונים או עוזבים את החניה. רבים התרעמו על כך, בחשבוניות  שנשלחו להם. אנשים רבים, חוזרים לאפליקציות הקודמות, כך שניתן יהיה לחסוך בתעריפי חניה. למעשה מי שיש לה יתרון בתעריפי החניה, היא כמובן רק חברת פנגו עצמה, שהיא משאירה כסף רב יותר בקופת העירייה. ללקוחות זה ממש לא מעניין, כי העיריות גורפות כספים רבים יותר באמצעות פנגו, הם מחפשים את המחיר המשתלם להם.

כתיבת תגובה