לא פעם אנחנו, בעולם שדווקא מתקדם, אך אינו בקיא בנושא האוטיזם, ישירות חושבים על אדם שהוא יושב על כיסא גלגלים, או מסתובב רק בעזרת עזרים חיצוניים כמו קביים. אומנם זה לא כך, יש אין סוף בעלי נכויות שונות, ונכות אינה חייבת להראות שמדובר רק על המובן הפיזי, אלא על המובן המוחי, הפנימי, זה שכמעט לא יוצא לנו לחשוב עליו. בעל מוגבלות כמו ילד חריג עם אוטיזם, לא בהכרח אינו יכול ללכת, אך יחד עם זאת הוא סובל מבעיות אחרות אשר מונעות ממנו לבצע פעולות כמו שלנו. קשה לילדים כאלו לנוע הרבה ברגל בגלל תחושת כאבים, ובטח ובטח לא לרוץ בימי גשם. אין ספק שגם להורים אשר מגדלים ילדים כאלו מגיע תו נכה, שיעזור להם במציאת חניה קרובה, שהם יוכלו לנוע בקלות, ולא יצטרכו לבצע מסעות קשים.

אוטיזם – זוהי בעצם הפרעה שגורמת להאטה בהתפתחות, והיא נגרמת מכמה סיבות, כאחד מהם הוא תורשה, אך יש עוד סיבות. אוטיזם גורם להפרעות ולקויות כאלו ואחרות בכל מני תחומים בחיי היום יום, יכולה להיות הפרעה בתקשורת, יצירה של קשרים למיניהם, התפתחות איטית, חוסר יכולת להביע רגשות, או הבעות למיניהם, מצבים של התנהגות שחוזרת על עצמה, ועוד…

יש להבין שלהורים אשר מגדלים ילד בעל אוטיזם, יש קושי רב, והמציאות שלהם היא לא כמו המציאות שלנו. ההורים נאלצים להסיע ממקום למקום את הילד בשביל בדיקות, בשביל קניות, לקחת למבגרות ועוד… הם כמעט אינם יכולים לעשות זאת לבדם. אין ספק שמגיע להורים לקבל תו נכה כדי שיוכלו, בקלות, לנוע. הקושי בחיפוש אחר חנייה, בהליכות ארוכות גורמת להתעסקות הזאת להפוך לסבל ממשי, וכבר אין צורך שזה יקרה. אנחנו בחברת אופקים מימוש זכויות נדאג לכם לקבל תו בזריזות ותוך שימת דגש על המצב, ועל הרצון שהתו יגיע כמה שיותר מהר, תוכלו לעשות זאת אפילו בצורה מקוונת ישירות באתר שלנו שנגיש לכם, ואם תרצו לשאול עוד שאלות אל תהססו לפנות אלינו לייעוץ, אנחנו כאן בשבילכם לאורך כל הדרך.

כתיבת תגובה