תהליך העברתו של תו הנכה לרכב חדש נמצא באחריותו של משרד התחבורה הישראלי. בפועל, קיימות שלוש דרכים אפשריות אשר באמצעותן ניתן להעביר תו נכה מהרכב הקודם לרכב החדש. יחד עם זאת, נקדים ונאמר, כי הדרך היעילה ביותר להתמודד עם המשימה, היא באמצעות שירותיה של חברה המתמחה בעניין החלפת רכב לבעלי תו נכה בתשלום.

הדרכים להחלפת תו נכה בין רכב ישן לרכב חדש

ראשית, עליכם למלא את טופס הבקשה הייעודי (ששמו "בקשה לתג חניה לנכה במקרים של החלפה או הוספה של רכב בתג"). חשוב לשים לב, כי בעת מילוי הטופס, תצטרכו למלא לא רק את פרטיכם האישיים, אלא גם את פרטיו של הרכב שאליו תהיו מעוניינים לבצע את העברת תו הנכה, לכן, התכוננו לכך והכינו את הפרטים הללו באופן מסודר. לבקשת החלפת הרכב תצטרכו לצרף צילום של ת. זהות שלכם (כולל צילום הספח) וצילום רישיון רכב.

מכאן, מתפצלת הגשת הבקשה ל-3 דרכי פניה אפשריות:

  1. שליחה אונליין של הטופס המלא באמצעות אתר משרד התחבורה. במקרים כאלה, המענה יתקבל תוך פרק זמן של עד ל-14 ימים ממועד הגשת הבקשה.
  2. שליחת הטופס המלא פיזית באמצעות הדואר – הבקשה, במקרה זה, תישלח לכתובת:
    היחידה לטיפול במוגבלי ניידות
    אגף הרישוי
    ת"ד 72
    חולון 58100.את המענה לבקשה הנשלחת באופן זה, תקבלו תוך פרק זמן של עד ל-60 ימים ממועד קבלתה במשרד התחבורה.
  1. הגעה בעצמכם לסניף משרד הרישוי שקרוב למקום מגוריכם. אתם יכולים להגיע עם הטופס מודפס ומלא, או לקבל אותו שם ולמלא אותו במקום. האפשרות הזו נחשבת ליעילה במיוחד במצבים בהם אתם נזקקים להחלפת הרכב בתו בדחיפות, ואין לכם זמן להמתין את פרקי הזמן שדורשות מכם האופציות הקודמות.

החלפת רכב לבעלי תו נכה בתשלום

אופציה נוספת וחדשה, שמתגלה כיום כיעילה הרבה יותר מקודמותיה שאותן הזכרנו, מציעות חברות המתמחות בשירותי החלפת רכב לבעלי תו נכה בתשלום. במקרה כזה, החברה המציעה את השירות תיקח על עצמה את כל ההתרוצצויות וכאבי הראש, ואילו אתם תוכלו ליהנות מתו נכה לרכבכם החדש, בדרך הקלה והמהירה ביותר!

כתיבת תגובה