כשאנו חושבים על בעלי נכויות שונים עולה בראשנו אדם עם כסא גלגלים או ילד עם קביים. אך נכות לא חייבת להתבטא במגבלה פיזית משמעותית. ישנם הסובלים מבעיות שונות המונעות מהם לבצע פעולות שגרתיות כמו ללכת דרך ארוכה בלי להתעייף או לחוש כאב. להתמצא במקומות שונים ועוד. גם ילדים עם תסמונת דאון זכאים לתו נכה המקנה להוריהם התניידות קלה יותר.

מה זה תסמונת דאון

 מדובר בתסמונת גנטית שנגרמת מליקוי כרומוזומי. התסמונת גורמת ללקויות שונות בהתפתחות, לפגיעות מוטוריות, לקושי בדיבור ועוד. הורים לילדים עם תסמונת דאון או אנשים עם תסמונת זו יכולים להיות זכאים לתו נכה. הגשת תו נכה במקרה זה דורשת מעבר וועדה רפואית הבוחנת כל מקרה לגופו. במידה והחולה יהיה זכאי לתו יינתנו לו זכויות רבות שיאפשרו לו נגישות קלה יותר למקומות חיוניים. הנחות בחניונים והקלות שונות. 

הקלה להורים

הורים לילדים עם תסמונת דאון מתמודדים עם מציאות לא פשוטה, ילדים אלו נזקיים למסגרות מיוחדות, טיפולים רפואיים ובשל מגבלתם ולקויות מוטוריות הם עלולים להתקשות בהתניידות. תו נכה יקנה זכויות חניה במקומות מסומנים ונגישים יאפשר לחנות גם במקומות בהם חל איסור לחנות כדי להגיע לכל מקום בקלות רבה יותר. את תו הנכה יש להצמיד לרכב שמסיע את הנכה ובכך ניתנת הזכות לחניה על פי תנאים מקלים.

הגשת בקשה מקוונת

כדי לקבל את תו הנכה לילד עם תסמונת דאון אין צורך להגיע פיזית לוועדה. ניתן להגיש טפסים באתר דרך בקשה לתו נכה. דרך הלשונית מגישים את הטפסים הרפואיים התומכים בבעיה של הילד ומצרפים את פרטי הרכב או הרכבים שעליהם יירשם התו. תו נכה שניתן באופן זמני ניתן להארכה על ידי בקשה מחודשת. מי שאינו יודע מה צריך להגיש ואיך למלא את הבקשה מומלץ שיבצע זאת באמצעות גורם מקצועי. כך יוכל לוודא שהבקשה תתבצע על הצד הטוב ביותר והמענה יהיה מהיר.

כתיבת תגובה