בעיית החניה, גדלה בגלל /שימוש מוגבר בכלי הרכב,כאשר משפחות משתמשות ביותר מרכב אחד. הבעיה רק גוברת בכל שנה ולכן, היום קיים צמצום שעות חניה בכחול לבן. יתרה מכך, בעוד שנתיים בערך, ייושם חוק של אגרות כניסה לרכבים המגיעים לערים הגדולות, מה שירתיע את בעלי הרכב לחנות בעיר ברכבם, כאשר הם ישלמו גם בעד האגרה וגם על החניה. כל הסנקציות הללו, מקשות על אנשים רבים שצריכים להגיע לעבודה או לסידורים בערים השונות.

התמחור הלקוי של החניה בערים גורמים לכשל משמעותי

מחירי החניה בערים הגדולות אינם מתומחרים באופן תקין או ריאלי. דבר זה, גורם לכשלים רבים. אנשים יעדיפו לחפש זמן רב חניות בכחול לבן, על אף צמצום שעות החניה  בכחול לבן. ישנן שעות צפופות יותר בחיפוש אחר חניה. התמרורים המוצבים בסמוך  לפסי כחול לבן, מורים על שעות החניה המותרות באזורים אלה. ניתן לקבל מידע לגבי שעות החניה המותרות, באמצעות אפליקציות של חברות החניה בטלפון החכם. אנשים יעדיפו לחפש חניה בכחול לבן, אך עליהם להיות מודעים לשעות שיש לחנות ולבצע את מטלותיהם בזמן.

העדפת נהגים לחניה בכחול לבן ולא בחניונים הפרטיים

בגלל שחניה בערים הגדולות היא מצרך מבוקש מאין כמוהו, מחיר החניונים הפרטיים לשעת חניה גבוה פי כמה, מאשר חניה בפסי כחול לבן בתשלום של שקלים בודדים. נהגים שצריכים להיות כמה שעות בעיר, יחפשו את החניה הפשוטה והזולה יותר במקומות המסומנים לצדי המדרכות. לעיתים, בגלל צמצום שעות החניה בכחול לבן, הם אף ייאלצו להזיז את רכבם לאזור שם החניה מותרת בשעות מסוימות. למשל בשעות הערב, החניה בערים בעייתית יותר. המטרה של הפחתת שעות החניה בכחול לבן, היא לדרבן נהגים, להשתמש פחות ברכבם ולאפשר לנהגים חניה, לפרק זמן קצר יותר.

ריסון הביקוש לחניה, יתאפשר רק באמצעות מדיניות העיריות בערים השונות, באמצעות צמצום שעות החניה בכחול לבן. כך שניתן להקל על הצפיפות בעיר מחד גיסא ומאידך גיסא, ניתן יהיה לאפשר לנהגים נוספים לחנות באזורים של כחול לבן. מומלץ לתכנן נכון את ההגעה לערים, על מנת שניתן גם לחנות חוקית ולשלם פחות וגם להספיק בזמן קצר את מה שיש לעשות בעיר.

כתיבת תגובה