מערך הטיפולים הזמין כיום לחולי סרטן הוא מפותח ומתקדם מאי פעם. לסוגי סרטן שבעבר נחשבו חשוכי מרפא, קיימים היום טיפולים יעילים שמעניקים תקווה לחולים רבים בישראל. מענה טיפולי מוקדם הוא קריטי ועשוי להציל חיים. עם זאת, תוכנית הטיפול עשויה להיות מפרכת וארוכה. טיפולי כימותרפיה והקרנות מסייעים בעצירת התפשטות הגידול ומגיעים עם טווח רחב של תופעות לוואי. לצד התופעות הנפוצות כמו בחילות וחולשה, עשויים לעתים להופיע נזקים נוירולוגיים. כאבים נוירופתיים ברגליים הם שכיחים במסגרת טיפולים כימותרפיים. מעבר לאי הנוחות הניכרת, כאבים אלו עשויים לפגום ביכולתו של האדם לקבל שירותים ציבוריים, לשמור על קשר עם הקרובים לו ואפילו לקבל טיפול רפואי זמין. מדוע זה קורה ומהו הפתרון. כאן נסביר כיצד תו נכה לרכב עשוי להפוך את תהליך ההחלמה שלך לפשוט יותר.

כשהליכה הופכת לאתגר יום-יומי

התקפי הכאבים הנוירופתיים עשויים להיות קשים מנשוא והם מתעצמים ככל שהזמן חולף. במצב זה, כל צעד שאנו עושים על הרגליים עשוי לעורר כאבי תופת. משמעות הדבר בפועל היא שבכל פעם שניכנס לרכב וניסע לעיר, אנו למעשה לוקחים סיכון – אם לא נמצא חניה בקרבת מקום, ניאלץ לצעוד למרחקים ולסבול מכאבים קשים. בימינו, כשמצוקת החניה היא חמורה מאי פעם ובמרכזי הערים הגדולות רבים נאלצים לחנות באזורים מרוחקים, תו נכה הופך למצרך בסיסי עבור רבים.

אז איך מתחילים?

ככל שמצבך הרפואי אינו מאפשר לך ללכת למרחקים גדולים, יש לפנות אל הוועדה המיוחדת של אגף התנועה ולהגיש בקשה לקבלת תו נכה לרכב. אל הבקשה יש לצרף חוות דעת מהאונקולוג המציינת כי מצבך הרפואי אינו מאפשר הליכה ממושכת וכי הליכה עשויה להחמיר את מצבך. בנוסף, מומלץ לצרף כל מסמך רפואי שיתמוך בטענה זו כמו תוצאות בדיקות, למשל. לא תמיד הדברים יעברו חלק. התהליך עשוי להיות ארוך וקשיים מסוימים עשויים להתעורר בדרך. ליווי של איש מקצוע לאורך הגשת הבקשה יאפשר לך להתנהל בראש שקט ולחסוך זמן ותסכולים רבים. בסיומו של התהליך, ניתן יהיה להגיע לכל מקום בקלות וביעילות ללא חשש. 

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה