אפילפסיה, או "מחלת הנפילה", היא אחת המחלות הנוירולוגיות הנפוצות בישראל. כאחוז אחד מן האוכלוסייה הצעירה תתמודד עם ההפרעה ובקרב הגיל השלישי, השכיחות עשויה לעלות עד פי שלושה. תסמיני ההפרעה העיקריים הם פרכוסים ופגיעה בתפקודים המוטוריים הבאים בהתקפים. ישנם גורמים רבים להפרעה, אך יהיו הגורמים אשר יהיו, מציאות החיים של חולי האפילפסיה עשויה להיות מורכבת מאוד.  לעתים קרובות החשש מהתקף עשוי לגרום לאדם להימנע מפעילויות רבות המשמעותיות לאיכות חייו. אמצעי חשוב אחד שיכול לסייע לך להגביר את הנגישות למצבך, הוא הנפקת תו נכה לרכב.

באילו מקרים חולי אפילפסיה יהיו זכאים לתו נכה?

הוועדה המיוחדת של אגף התנועה מקבלת את ההחלטה על בסיס כל מקרה לגופו. חומרת המצב, החומרים הרפואיים שיוגשו וחוות הדעת של הרופא המומחה שלך הם שיקבעו כיצד יתנהל התהליך. כדי לקבל תו נכה, יהיה עליך להוכיח כי הליכה ממושכת עשויה להעמיד אותך בסיכון או להחמיר את מצבך הרפואי. ככל שמדובר בהתקפים תכופים וניכרים יחסית, סביר מאוד להניח שעם הליווי הנכון ניתן יהיה לקבל את האישור הנכסף. 

תו הנכה אינו רק אמצעי נוחות. הוא כלי חשוב לשמירה על אורח חיים תקין. כאשר הליכה ממושכת הופכת לבלתי אפשרית, חלק ניכר מן העולם נעשה סגור בפניך. במציאות המתחוללת כיום בתשתיות התחבורה הישראליות, בה מקומות חניה במרכזי הערים הגדולות הפכו למצרך יקר המציאות, כמעט ובלתי אפשרי להגיע למרכזי בילוי ושירותים גדולים מבלי להיאלץ ללכת למרחק רב. תו נכה לרכב יאפשר לך להשתמש בחניות הנכים ובמידת הצורך אפילו לחנות באדום לבן ולהגיע למחוז חפצך בבטחה.

מומלץ לפעול במהירות

תהליך קבלת האישור עשוי להיות ארוך ולא פעם הוועדה עשויה להערים לא מעט קשיים. כדי להבטיח לעצמך את הסיכויים הטובים ביותר לקבלת האישור שינתב את חייך אל מסלול חדש, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע. צוות מנוסה ומיומן שליווה מועמדים רבים בתהליך הגשה הבקשה יוכל לסייע לך לצלוח אתגרים בדרך אל קבלת האישור ולזרז עניינים, כדי להבטיח שיהיה באפשרותך לשמור על הנגישות שלך בהקדם האפשרי.

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה