האתגרים עמם מתמודדים בני הגיל השלישי הם רבים ומורכבים. לעתים קרובות, בני המשפחה נושאים חלק משמעותי בתהליך הטיפול בהם. לצד מוגבלויות פיזיות ומחלות שונות, חלה לעתים קרובות פגיעה גם בתפקודים הקוגניטיביים. דמנציה היא שם כולל לקבוצה של מחלות ניווניות הבאות לידי ביטוי בירידה במיומנויות קוגניטיביות רבות – מזיכרון ועד בוחן המציאות. בלבול, שכחה, קשיי התמצאות ומצב רוח בלתי יציב הם שכיחים ביותר במצב זה. למותר לציין שההתמודדות עם תסמינים אלו עשויה להפוך את הטיפול בהורה עם דמנציה למורכבת ביותר. כשזה מגיע לשמירה על איכות חיי המטופל ועל רווחת המעגל המטפל, אין כל ספק כי נגישות היא מונח המפתח. לכן, משפחות רבות פונות אל הוועדה המיוחדת של אגף התנועה ומגישות בקשה לתו נכה לרכב.

כשכל צעד מהווה התמודדות

הבלבול וליקויי ההתמצאות מקשים לעתים קרובות על הליכה ממושכת עם האדם הקשיש. בנוסף לכך, הפגיעה עשויה לבוא לידי ביטוי גם בשיווי המשקל ובמיומנויות המוטוריות. אם נוסיף לכך את העובדה שלעתים קרובות קיימות גם מגבלות אחרות בתנועה ממקור פיזיולוגי, הרי שללא מקום חניה נגיש, יהיה קשה מאוד לעזוב עם הורה המתמודד עם דמנציה את הבית. 

כולנו מכירים את זה, מה שיועד להיות סידור קצר בעיר שאמור לקחת חצי שעה לכל היותר, הופך למסכת ייסורים הנמתחת לשעות של חיפושי חנייה. בערים הגדולות של אזור גוש דן, נדיר למצוא חניה ראויה באזורים מרכזיים. בין אם עליך להסיע את האדם לבדיקה רפואית, לבילוי משותף או לביקור קרובים, עם תו נכה לרכב התהליך נעשה פשוט בהרבה. ניתן פשוט לחנות במקומות המיועדים לכך ולהגיע בבטחה לכל מקום.

האם כל הורה עם דמנציה זכאי לתו נכה?

הוועדה המיוחדת של אגף התנועה מאשרת את קבלת תו הנכה על פי חומרת המצב והחומר הרפואי שיוצג בפניה. מומלץ להיערך לוועדה מבעוד מועד ולקבל מהרופא המטפל את כל המסמכים הרלוונטיים והמלצה בכתב. האישור יזכה אותך בתו נכה לשני רכבים, ללא אפשרות להעביר את התו לרכבים אחרים. השינוי המהפכני באורח החיים – יורגש כבר בהזדמנות הראשונה.

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה