ככל שהשנים חולפות, רבים מאיתנו נאלצים להתמודד עם מציאות מורכבת. ההורים שלנו, שטיפלו בנו כל חיינו, חווים שלל קשיים המגיעים עם הגיל השלישי וזקוקים לסיוענו. כך לפתע, התפקידים מתחלפים ומבלי שכלל ציפינו לכך, אנו הופכים לדמויות טיפוליות. כאשר אדם מבוגר אינו מסוגל עוד לבצע משימות תפקודיות בסיסיות כמו אכילה, לבישת ופשיטת בגדים, רחצה או הליכה, מוגדר מצב זה כסיעודי. הטיפול באדם סיעודי גובה משאבים רבים, כספיים, פיזיים ורגשיים כאחד. בתוך מצב מורכב ורגיש זה, חשוב שיעמדו לרשותך כל הכלים כדי לנהל את המצב על הצד הטוב ביותר. רבים אינם מודעים לכך, אך קרובי משפחה המטפלים באדם סיעודי עשויים לקבל זכאות לתו נכה לרכב. באמצעותו, יהיה באפשרותך להסיע את האדם לכל מקום ולחנות באזורים נגישים שיקלו משמעותית על כל משימה וסידור הנדרשים במהלך היום-יום.

מה יוגדר כמצב סיעודי?

לא כל אדם מבוגר המתמודד עם מגבלות יוגדר בהכרח כאדם סיעודי. על מנת לקבל את ההכרה במצב ולפעול לקבלת תו נכה לרכב, יש להציג ירידה תפקודית בשלוש מתוך שש פעולות בסיסיות:

  • אכילה
  • רחצה
  • לבישת ופשיטת בגדים
  • שכיבה וקימה
  • שליטה על הסוגרים
  • הליכה

ככל שמצב קרוב המשפחה עומד בקריטריונים הללו, ניתן יהיה לפנות אל אגף התנועה ולהגיש בקשה לתו נכה. יהיה עליך להוכיח כי הרכב אכן משמש להסעת האדם הסיעודי. תו הנכה משויך אך ורק לרכב המשמש לנסיעה ולא ניתן להעבירו. עם זאת, ישנה אפשרות להוציא תו נכה גם לשני כלי רכב.

ליהנות מכל מה שהחיים מציעים לנו

לעתים קרובות, אנו נאלצים לוותר על פעילויות מהנות ומעשירות עם האדם הסיעודי עקב מגבלות ניידות. במובן הזה, תו נכה הוא כלי חשוב לשיפור הנגישות ולהעשרת איכות החיים של האוכלוסייה הזו. כיום, כאשר מצוקת החניה באזור גוש דן הגיעה לשיאים חדשים, לעתים קרובות הדרך היחידה להגיע למרכזי הערים היא על ידי חניה במקומות מרוחקים והליכה ארוכה. באמצעות הנפקת תו הנכה, יהיה באפשרותך להגיע לכל מקום עם האדם הסיעודי ולהנגיש עבורו את העולם. עם הסיוע המקצועי הנכון, התהליך מהיר ופשוט.

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה