ישנן מוגבלויות רבות המזכות בקבלת תו נכה בהתאם לחוק הישראלי. ממוגבלויות פיזיות מולדות ופגיעות בתאונות ועד ללקויות קוגניטיביות שונות, משרד התחבורה מגדיר במפורט את האוכלוסיות הזכאיות לאמצעי זה, שהינו כה חיוני לשמירה על חיים בכבוד. ניצולי השואה בישראל זוכים לטווח רחב של הטבות מהמדינה המיועדות לשמירה על רווחתם ובריאותם. נכה ניצול שואה מהווה מעמד בפני עצמו בחוק הישראלי ובתוך כך, הוא עשוי לזכות תחת תנאים מסוימים לתו נכה

בין אם מדובר באדם ניצול שואה שעדיין נוהג ברכבו בכוחות עצמו או בקשיש המטופל על ידי בני משפחתו, ככל שהאדם עומד בקריטריונים שהגדיר משרד התחבורה, ניתן יהיה לקבל את האישור ולהחנות את הרכב בכל מקום נגיש שיאפשר לו לנהל את שגרת חייו באופן תקין.

הזדמנות חדשה לחיים ברווחה

לאלו מאיתנו שחיים בעיר, בעיקר באזור גוש דן, העובדה הזו לא זרה לנו. מציאת חניה באזורים מרכזיים הפכה למשימה קשה מנשוא. נהגים רבים מוצאים עצמם מבלים שעה ארוכה בחיפוש אחר מקום ראוי לחנות בו בקרבה למחוז חפצם ולעתים קרובות, נאלצים להסתפק במיקום מרוחק וללכת למרחקים ארוכים. עבור אדם הסובל ממגבלה ביכולת ההתניידות, משמעות הדבר היא כי לא יוכל עוד להגיע לאזורים רבים במרכזי הערים. 

ללא תו נכה לרכב, כל משימה הדורשת נסיעה בעיר הופכת למורכבת וסבוכה. כדי לצלוח את האתגר הזה ולאפשר לגיבורים אלו, ששרדו את התופת, להעביר את מיטב שנותיהם באיכות חיים ראויה, מומלץ להתחיל בתהליך הגשת הבקשה לתו דרך משרד התחבורה.

מה נדרש על מנת להנפיק את תו הנכה לניצול שואה?

כדי לקבל את הזכאות לתו, יש לקבל חוות דעת מרופא בכתב בה נטען על ידי גורם מוסמך כי יכולתו הפיזית או הנפשית של האדם ללכת למרחקים היא מוגבלת במידה משמעותית, או כי מצבו הבריאותי עשוי להיפגע אם ייאלץ ללכת ממושכות. לאחר אישור הבקשה, יוכלו קרובי המשפחה המטפלים בניצול השואה להסיעו לכל מקום ולחנות במקומות ייעודיים לבעלי מוגבלויות בקרבה למיקום היעד וללא סיבוכים מיותרים.

תהליך הוצאת תו נכה מחייב אתכם להסתייע באנשי מקצוע העוסקים ומתמחים במיצוי זכויותיכם על פי חוק. ליצירת קשר עם נציגינו המיומנים והמנוסים בתחום השאירו פרטים כאן

כתיבת תגובה