תו נכה לניצולי שואה ניתן לניצולי שואה אשר מצבם הפיזי או הנפשי מעלה את הצורך האמיתי שלהם לקבלת תו נכה. קבלת התו כאמור הוא חלק מהמעט שמדינת ישראל יכולה לעשות עבור אוכלוסיה גדולה של אנשים מבוגרים אשר בחלק מהמקרים הם גם מוחלשים מבחינה כלכלית. מהן אמות המידה לקבלת תו נכה בכלל, ועבור ניצולי שואה בפרט? אילו בעלי מוגבלויות אחרים זכאים על פי חוק לקבלת תג נכה? היכן ניתן להשיג תו נכה עבור ניצולי שואה במהירות ובמינימום בירוקרטיה וטרטורים? בשורות הבאות נעסוק בסוגיות הללו בהרחבה.

אמות המידה לקבלת תג נכה

מדינת ישראל עושה ככל שביכולתה על מנת להיטיב עם בעלי מוגבלויות הזקוקים לסיוע של המדינה ולתמיכה. לעיתים מזומנות, התמיכה בנכים ובעלי מוגבלויות איננה מתבטאת רק במובן הכספי אלא ביכולת של המדינה להקל ככל האפשר על בעלי מוגבלויות גם בהיבטים נוספים של חיי היום יום שלהם. חלק מההיבטים כאמור הוא הענקת תו נכה לבעלי צרכים מיוחדים שעבורם הוא חיוני מאד. אמת המידה הקובעת לצורך העניין היא העדר היכולת של מקבל התו להליכה ממושכת, או האפשרות שלמרות היכולת שלו ללכת, המסוגלות הנפשית שלו להליכה ארוכה היא מינימאלית. 

אילו בעלי מוגבלויות זכאים לקבלת תג נכה

מלבד תו נכה לניצולי שואה, שנכון להיום כולם אנשים מבוגרים, מעניקה המדינה תו נכה גם למגוון בעלי צרכים מיוחדים. עם המגוון כאמור ניתן למנות נכים ובעיקר כאלה שהם מוגבלי ניידות. בנוסף, ניתן תג נכה לנכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה וכן לעיוורים. קבוצות אוכלוסיה אחרות הזכאיות לתו נכה הן מי שחולים חלילה במחלות לב מסוימות וכן חולים הנזקקים לדיאליזה. נוסף על כל אלה, יש שורת בעלי צרכים מיוחדים הזכאים גם הם לתן חניה. עם בעלי הצרכים המיוחדים הללו ניתן למנות אוטיסטים, חולים באפילפסיה וכן מי שסובל ממחלה פסיכיאטרית. עוד זכאים לקבלת תג נכה הם חולי אלצהיימר (שיטיון) וכן נכים או קשישים המצויים במצב סיעודי. 

אם יש לך עניין לקבל תו נכה לניצולי שואה או לבעלי מוגבלויות אחרים, אתה במקום הנכון בהחלט. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוד להשגת המטרה החשובה. המקצוענים של אופקים מימוש זכויות יעשו את הנדרש במטרה להשיג עבורך את התו הנדרש בהירות וביעילות.

כתיבת תגובה