גילוי של סרטן וקבלת האבחנה זו חוויה לא פשוטה ומאתגרת עבור החולה, הן מבחינה רגשית והן מבחינה פיזית. לא משנה מה הוא סוג הסרטן ממנו אתם סובלים, אין ספק שההתמודדות עם המחלה היא מורכבת ביותר. אם אובחנתם עם המחלה, כנראה שמגיעות לכם זכויות רבות, שיכולות להקל מעט ולסייע ככל שניתן בעיבוד המצב הנוכחי. חשוב שלא תוותרו על הזכויות שלכם, הן יכולות לעזור בצורה ניכרת בכל הקשור לסיוע בריאותי, נפשי וכספי.

עיבוד נפשי של גילוי סרטן

תהליך אבחון המחלה משתנה מאדם לאדם ולרוב כולל שורה של בדיקות, שלצידן מגיעות תהפוכות רגשיות, פחדים וחששות. ההתמודדות לאחר קבלת האבחנה תלויה במצב הרפואי הספציפי של החולה, מושפעת רבות מאישיות ומהיכרות קודמת במשפחה עם מחלת הסרטן. אחד הדברים שהתגלו כעוזרים במיוחד להתמודדותו של חולה סרטן זו הסביבה התומכת. על המשפחה והקרובים להיות מגויסים כמה שניתן, על מנת לעבור ביחד עם החולה את התהליך ולהקל עליו מבחינה רגשית. בנוסף, ניתן להגיע לקבוצות תמיכה ודיון עבור חולי סרטן. שם החולים יכולים לפגוש אנשים שעוברים מסע דומה לשלהם, לקבל כלים להתמודדות ולהרגיש שהם לא לבד במצב הזה.

זכויות שמגיעות לחולי סרטן

במידה ואובחנתם כחולי סרטן, כנראה שאתם זכאים להקלות רבות בתחומי חיים שונים. תוכלו לתבוע אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי, בהתאם לרמת התפקוד שלכם ולקבל קצבה חודשית קבועה. כמו כן, תוכלו לקבל הנחות משמעותיות ופטור מתשלומים מסוימים עבור תרופות ושירותי קופת חולים. בהתאם לאחוזי נכות שתקבלו, תזוכו גם בהטבות מס ובפטורים מתשלומים כאלו ואחרים.

תו חניה לחולי סרטן

במידה ונקבעה עבורכם נכות של למעלה מ60%, תוכלו להגיש בקשה ולקבל תו נכה. בהתמודדות עם המחלה מגיע הכורח לנוע בין תורים שונים לרופאים, בדיקות וטיפולים. המצב מקשה על החולה ועל משפחתו, ופעמים רבות תו נכה יכול לסייע מעט. תו החניה נועד להקל על החולה בהתניידות לצרכים רפואיים ככל שניתן. אם גם אתם מאובחנים עם המחלה, מומלץ לפנות לחברה למיצוי זכויות רפואיות, כדי שתוכלו לקבל את כל מה שמגיע לכם.

כתיבת תגובה