אתם או אחד מקרוביכם אובחנתם עם מחלת הפרקינסון? כנראה שמגיעות לכם זכויות רבות בגין המצב הרפואי, שאולי בכלל לא ידעתם על קיומן. מאוד חשוב שתדעו אילו זכויות מגיעות לכם, על מנת לקבל קצת נחת בהתמודדות היומיומית שלכם עם המחלה. תהליך מיצוי הזכויות יכול להיות מלווה בבירוקרטיה לא פשוטה, אבל בסופו תוכלו לקבל את ההטבות שמגיעות לכם ושנועדו לשפר את איכות חייכם.

על מחלת הפרקינסון

מחלת הפרקינסון היא מחלה כרונית, שהסימפטומים שלה מתמקדים בעיקר בהפרעות שונות של התפקוד המוטורי. התסמינים העיקריים של מחלות הפרקינסון הם רעד בגוף ובגפיים, נוקשות והתקפי "פריזינג", איבוד של שיוויי המשקל וקושי ביציבות. פעמים רבות עם התקדמות המחלה, יופיע אצל החולים גם קושי בהליכה, בדיבור ובביצוע משימות בסיסיות. אם אתם או בן משפחתכם מתמודדים עם מחלת הפרקינסון, חשוב מאוד להישאר פעילים כמה שניתן באמצעות טיפולי פיזיותרפיה וטיפולים רפואיים ייעודיים להקלה בסימפטומים.

אילו זכויות מגיעות לכם?

אחרי קבלת האבחנה, תוכלו לגשת הישר להתחלת תהליך מיצוי הזכויות הרפואיות שלכם. רוב מתמודדי הפרקינסון זכאים להטבות רבות מביטוח לאומי וממוסדות המדינה השונים. תוכלו להגיש בקשה לקבלת אחוזי נכות ולקבל קצבה כספית קבועה כל חודש. כמו כן תוכלו ליהנות מפטור ממס הכנסה, לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח, ולקבל הנחות רבות על סוגי טיפולים ושירותים רפואיים. מומלץ לפנות לחברה שמתמחה בנושא של מיצוי זכויות, להיעזר באנשי מקצוע ולהתחיל את התהליך. אם אתם או אחד מקרוביכם מתמודדים עם פרקינסון, חשוב שלא תקלו ראש בעניין הזכויות שלכם, רק ככה תקבלו את כל מה שמגיע לכם.

תו נכה לחולי פרקינסון

עבור חולי פרקינסון, הקושי בהתניידות הוא מורגש ביותר. הקשיים המוטוריים פוגעים באיכות החיים ולא פעם יש צורך להסתמך על קרוב משפחה או מטפל, שיסיע וילווה לסידורים יומיומיים ולטיפולים שונים. כדי להימנע מעוד קשיים שכורכים בכך, תוכלו להגיש מול אגף הרישוי בקשה לקבלת תו נכה. עבור מתמודדים עם פרקינסון, בדרך כלל הסיכויים לקבלת תו נכה הם גבוהים, מאחר ומדובר במחלה שעיקר הפגיעה שלה היא תנועתית.

כתיבת תגובה