הורות לילד הסובל מתסמונת דאון יכולה להיות מלווה באתגרים לא פשוטים. הילד קיבל את האבחנה, ולכם רצות בראש מחשבות של הגרוע מכל. יש דרך לחיות לצד התסמונת, ויש לכם הרבה מה לעשות כדי להבטיח איכות חיים טובה עבור הילד שלכם, וגם עבורכם. ההתמודדות שאתם חווים היא נורמטיבית לגמרי וכך גם כל הקשיים שבדרך. זכרו שאתם לא לבד, יש דרכים להתמודד עם המצב הזה וישנן הקלות וזכויות רבות אליהן אתם זכאים שיכולות לסייע לכל המשפחה במצב המורכב.

התמודדות של הורים לילד עם תסמונת דאון

ההתמודדות האישית של כל משפחה היא קצת שונה. רגע קבלת האבחנה, בדרך כלל בזמן ההיריון או מיד אחריו, יכול לעורר תגובה שונה אצל כל משפחה. הורים רבים חשים אשמים במצב ונוהגים לכעוס על עצמם. חשוב לזכור שגם לצד התסמונת הילד שלכם יכול לחיות חיים נפלאים ומאושרים. האתגר כמובן קיים, אבל תוכלו להיעזר בגורמים רבים לסיוע. כדאי לחקור יותר ולפנות לכנסים מיוחדים להורים לילדים עם תסמונת דאון, לשלב את הילד במסגרת חינוכית מתאימה ולפנות לעמותות שונות שפועלות בנושא. אל תתייאשו, ההשלמה עם המצב החדש יכולה לקחת זמן, וזה בסדר. העיקר שבסופו של יום תדאגו לטוב ביותר עבור הילד שלכם, תחבקו, תעטפו ותקבלו אותו. 

זכויות ותו נכה

בתור הורים לילד עם תסמונת דאון, תגלו מהר מאוד שמגיעות לכם זכויות רבות מהמדינה. ברוב כמעט מוחלט של המקרים, ילד עם תסמונת דאון יקבל גמלת נכות בגובה 100%. אל תילחצו לשמע המילים "גמלת נכות", מדובר בזכות שמגיעה לילד שלכם ושתעזור בשיפור החיים שלו. כמובן שאת הגשת הבקשה תצטרכו לצייד במסמכים רפואיים מתאימים שמעידים על קיום התסמונת. כמו כן, במרבית הפעמים בתור הורים לילד עם תסמונת דאון, אתם תהפכו זכאים לקבלת תו נכה לרכב. כדאי מאוד ואף רצוי להגיש בקשה גם לקבלה של תו נכה. קבלת התו תסייע לכם בניוד הילד בין המסגרות השונות ותקל על אורח החיים במצב. כדי לברר עוד פרטים בנושא תוכלו לפנות לחברת המתמחה במיצוי זכויות, שתלווה אתכם לאורכו של כל התהליך. 

כתיבת תגובה