בתור הורים לילדים עם אוטיזם, אתם ודאי מבינים את המורכבות הנלווית לכך. מרגע האבחנה אתם נכנסים לעולם שלם של מושגים שלא הכרתם עד אז ונאצלים להחליט החלטות הרות גורל עבור ילדכם. התחושה בתור הורים יכולה להיות מלאה בתסכול, חשש ורוויית קשיים. תתקלו באתגרים במצוד אחר השילוב של הילד במסגרת החינוכית, בבירור על דרכי הסיוע שקיימות עבורו ובשילובו מבחינה חברתית עם בני גילו. אין ספק שמדובר במצב לא פשוט עבור ההורים, לכן ישנן זכויות רבות שניתנות מהמדינה למשפחות המתמודדות עם מצב כזה. כדאי גם לכם להכיר אותן, כדי לשפר את איכות החיים שלכם ושל ילדכם לצד המצב.

אחוזי נכות לילד עם אוטיזם

אל תפחדו מהמילים "נכות" או "ילד נכה", במצבים רבים ההכרה בילד שלכם כבעל אחוזי נכות, תוכל לסייע משמעותית בקבלת מענקים או בהטבות שונות. תוכלו להגיש בקשה לביטוח לאומי, לקבלת אחוזי נכות. על הבקשה לכלול את כל המסמכים הרפואיים הדרושים בגינם אתם תובעים אחוזי נכות. לאחר שבקשתכם תתקבל תוכלו לקבל סיוע במישורים רבים, ביניהם הנחות על ארנונה, הטבות מס, הקלות בתשלומים על טיפולים פרא רפואיים, זכאות להסעה פרטית למסגרת החינוכית ולסייעת צמודה עבור ילדכם. 

פעמים רבות תוכלו גם לקבל פטורים מתשלומים עבור טיפולים רפואיים שונים לילד ומתשלומים לקופת החולים. אל תפחדו מעצם ההכרה בילד שלכם כבעל נכות, מדובר בתהליך שנלווים אליו קשיים , אבל ברגע שתקבלו את ההכרה הזו החיים שלכם יהפכו לטיפה יותר קלים.

תו נכה להורים לילד על הרצף

תופתעו לדעת שבפעמים רבות, בתור הורים לילד עם אוטיזם, תהיו זכאים לתו נכה לרכב שלכם. מאחר ויש צורך בהסעה של הילד לטיפולים ולמסגרות השונות באופן קבוע, המדינה מכירה בכך ואגף הרישוי מספק תו נכה להורים לילד על הרצף. את הבקשה תוכלו להגיש באתר של אגף הרישוי ולציין את רמת הנכות ממנה סובל ילדכם. מומלץ להיוועץ גם בחברה מקצועית למיצוי זכויות רפואיות, על מנת להגדיל את הסיכויים לצלוח את ההליך ולמצות כל הזכויות שמגיעות לכם. המסע אולי מפרך, אבל בסופו של דבר, חשוב שתעשו את המיטב בשביל הילד שלכם.

כתיבת תגובה