אם אתם סובלים משחיקת סחוס של מפרק הירך, כנראה שגם לכם הומלץ לעבור את הניתוח. מדובר בניתוח אורתופדי די נפוץ, שהפך לפתרון היעיל ביותר כיום לטיפול בכאבים הנגרמים כשתוצאה משחיקה של סחוסים או דלקתיות של מפרק הירך. מדובר בניתוח שאינו מסובך ויכול לשפר באופן ניכר את מצבם של החולים הסובלים מכאבים ומקושי בהתניידות בעקבות המגבלה. תוכלו למצוא כאן מידע מפורט על התהליך, על ההחלמה ועל הזכויות שמגיעות לכם בעקבות הניתוח.

הכנה לניתוח להחלפת מפרק ירך

אמנם מדובר בניתוח די נפוץ, אבל כדי להקל על ההחלמה שלכם, חשוב שתיערכו אליו כמו שצריך. לפני הניתוח מומלץ להקפיד על תזונה עשירה בפירות ובירוקות וכמובן גם להרבות בשתיית מים. תזונה נכונה תעזור להכין את הגוף שלכם בצורה מיטבית לקראת הניתוח. כמו כן, במידה ואתם מעשנים, מומלץ להפסיק עם העישון לפחות כ-6 שבועות לפני מועד הניתוח, וזאת כדי לאפשר זרימה מיטבית של חמצן בכלי הדם להחלמה מהירה יותר.

אופן ביצוע הניתוח

טרום הניתוח, תצטרכו לעבור מספר בדיקות על מנת לוודא כשירות לקראת הפרוצדורה. תצטרכו לבצע בדיקות שגרתיות, צילום חזה ואק"ג וגם להגיע לביקורת רפואית מספר שבועות לפני הניתוח עצמו. ביום הניתוח תעברו עוד כמה בדיקות ואז תוכלו לגשת לחדר הניתוח. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית או מקומית, בהחלטת רופא ובהתאם למורכבות הניתוח ולמצבכם הרפואי. אורך הניתוח עצמו לא אורך זמן רב ומיד אחריו תועברו למחלקת התאוששות. לאחר מכן השלב הבא יהיה כמה ימים בודדים של אשפוז ומשם שאר ההחלמה נעשית בבית.

החלמה ושיקום

אחרי השחרור מבית החלום תועברו להמשך שיקום בבית, לרוב השיקום אורך כמספר שבועות. מומלץ לשלב פיזיותרפיה כחלק מתהליך השיקום, על מנת להצליח לחזור לתפקוד כמה שיותר מהר.

תו נכה אחרי ניתוח להחלפת מפרק ירך

במקרה שבו בניתוח הייתה החלפה של שני מפרקי ירך או יותר, ישנה אפשרות לקבל מביטוח לאומי הכרה של מעל 70 אחוזי נכות. תוכלו לבדוק את הזכאות שלכם על מנת לברר האם גם לכם מגיעות זכויות שונות ותו נכה לרכב שלכם.

כתיבת תגובה