הורה במצב סיעודי? בין אם את/ה סובל/ת מבעיות אורתופדיות, מחלות פנימיות או כאבים כרוניים- כנראה שמגיעות לכם זכויות. חשוב שתדעו מה מגיע לכם, על מנת שתוכלו לממש את הזכויות שלכם ולהפוך את החיים לצד המגבלה הרפואית לקצת יותר פשוטים. במקרים רבים, הורה סיעודי הסובל מקושי בהתניידות יוכל לקבל גם תו נכה לרכב. כאן תוכלו למצוא את כל מה שצריך על הגשת בקשה לקבלת תו נכה בתור הורה סיעודי וגם מה ניתן לעשות במקרה של דחייה.

תו נכה להורה סיעודי

הורה סיעודי נמצא במצב רפואי שמחייב לא פעם את כל המשפחה להתגייס לסיוע ולהסעה לטיפולים. המסע המתמיד בין המרפאות השונות, במפגש עם בעיית החנייה יוצר קושי מיותר עבור החולים הסיעודיים ומשפחותיהם. היום חולים סיעודיים רבים שבכלל לא מודעים לזכויות שלהם זכאים לקבלה של תו נכה. טרם הגשת הבקשה, עליכם לבדוק אם אתם עומדים בכל הקריטריונים של משרד הרישוי ואז תוכלו להתחיל מיד בתהליך. 

הגשת בקשה לתו נכה עבור הורה סיעודי לא שונה מכל הגשת בקשה אחרת וניתן לבצע אותה בקלות דרך האתר של המשרד הממשלתי. כמובן שתצטרכו למלא את הבקשה במסמכים ובטפסים רפואיים שמציגים את המצב החולה כסיעודי, בנוסף עליכם לפרט את הקושי בהתניידות.

במקרה של דחייה, תוכלו להגיש ערעור לאחר 90 ימים ממועד קבלת ההחלטה הראשונה. בערעור על ההחלטה, תצטרכו להיעזר בעוד מסמכים רלוונטיים ועדכניים. כדי לשפר את הסיכויים שלכם לקבלת תו הנכה שיקל עליכם מעט בהתמודדות היומיומית, מומלץ להיוועץ בחברה המתמקצעת במימוש זכויות רפואיות. חברה כזו תוכל להכווין אתכם בתהליך ולעזור גם לכם.

עוד זכויות של הורה סיעודי

הורה במצב סיעודי לרוב זכאי לעוד שלל הטבות בכל הקשור לתחומי הבריאות, הפנאי והמחייה. קיימות גם הקלות נוספות שאגף הרישוי דואג להעניק לחולים סיעודיים ועבור מחזיקים בתו נכה. לאחר שקיבלתם תו נכה, ישנה אפשרות סבירה שתוכלו לקבל גם פטור מאגרת רישוי. אגרת רישוי היא הוצאה שנתית משמעותית עבור הורה במצב סיעודי, ובמקרה שקיים תו נכה עבור הרכב שלכם, תוכלו לקבל פטור מהתשלום הזה.

כתיבת תגובה